Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Air - Köptid?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
vad tror ni, är det dumt att köpa en Air nu.
kommer de släppa en i samband med Ipad 3 releasen?

jag ska ha den för mina studier, uppsatser etc

//Markus

De kommer inte att släppa en ihop med iPad, sådana samtidiga produktsläpp med så olika produkter gör de inte. Men ja, börjar bli dags för snart sagt alla Macar att uppdateras.

Titta här:

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

(Den länken borde vara klistrad någonstans, så många gånger som man skrivit den...)

Annars gäller standardtipset: Behöver du den nu, köp den nu. Om inte, vänta.

Den sidan har jag kikat in, ibland är det bättre att inte vara vetande
Så trist bar aom man köper en nu, också kommer det en om 30 dagar :S

Sånt är livet... Men som sagt, behöver du den nu, köp den nu. Den blir ju inte automatiskt sämre bara för att det kommer en ny. Kan du vänta, gör det.

Så sant som det är sagt, men jag är super köp sugen, förhoppningsvis visar de bara upp Ipad 3, så jag kan köpa min Air. om det kommer 1 till sommaren gör mig inget, bara trist om det kommer en nu om några dagar

Ursprungligen av Markus Holmstedt:

Så sant som det är sagt, men jag är super köp sugen, förhoppningsvis visar de bara upp Ipad 3, så jag kan köpa min Air. om det kommer 1 till sommaren gör mig inget, bara trist om det kommer en nu om några dagar

Köp den på Apple store, då har du ångervecka (som är två veckor tror jag) som du kan utnyttja om det skulle komma något nytt precis när du köpt en.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-18 23:09

Innan någon annan Mac uppdateras borde det väl vara dags för iMac att uppdateras!? Gah...

Ja, alla Mac Pro-users får ursäkta

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2012-02-23 06:47

Förmodligen ligger alla serierna och väntar på Intels kommande Ivy Bridge-plattform. Tidigast i April skulle jag gissa på..

Hade jag varit sugen på en Air, men haft möjlighet att vänta så hade jag gjort det.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-04 10:31
Ursprungligen av bolen:

Förmodligen ligger alla serierna och väntar på Intels kommande Ivy Bridge-plattform. Tidigast i April skulle jag gissa på..

Hade jag varit sugen på en Air, men haft möjlighet att vänta så hade jag gjort det.

Ryktet säger att det är AMD i nästa dock.

Ursprungligen av zappee:

Ryktet säger att det är AMD i nästa dock.

Vilket rykte? Det var ju något som det spekulerades i i och med Mid 2011, men den här gången har jag inte sett några sådana rykten... Har du någon artikel man kan få läsa?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-04 12:17
Ursprungligen av Capeman:

Vilket rykte? Det var ju något som det spekulerades i i och med Mid 2011, men den här gången har jag inte sett några sådana rykten... Har du någon artikel man kan få läsa?

Apple Considered Putting AMD Processor In 2011 MacBook Air - Forbes
Exclusive: Apple MacBook Air with AMD processor dead | SemiAccurate
Apple dumps Intel from laptop lines | SemiAccurate

Hm, ja de där bekräftar ju att Apple funderade på det till Mid 2011 som jag skrev, men inte någonting om att det ska finnas i någon kommande modell, eller?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-03-04 15:00
Ursprungligen av zappee:

Ryktet säger att det är AMD i nästa dock.

Säger ryktet något om hur Apple ska göra med Thunderbolt då? AMD och Thunderbolt går ju inte så bra ihop.

Nä det är hittepå, det blir Intel även framöver.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-04 23:17
Ursprungligen av Capeman:

Hm, ja de där bekräftar ju att Apple funderade på det till Mid 2011 som jag skrev, men inte någonting om att det ska finnas i någon kommande modell, eller?

Hm, läste lite slarvigt såg jag. Men men, tror nog det kanske kan vara lite på g i alla fall.

Ursprungligen av Mija:

Säger ryktet något om hur Apple ska göra med Thunderbolt då? AMD och Thunderbolt går ju inte så bra ihop.

Nä det är hittepå, det blir Intel även framöver.

Frågan är väl vad de gör med Intels värdelösa integrerade grafik och det faktum att NVIDIA och Intel inte spelar ihop.

Ursprungligen av zappee:

Frågan är väl vad de gör med Intels värdelösa integrerade grafik och det faktum att NVIDIA och Intel inte spelar ihop.

De håller väl sig till den integrerade grafiken och låtsas om att den är bra, som vanligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-23 10:44

Jag hade köpt den idag om jag behövde den.

Tror inte en uppdatering kommer innebära någon revolutionerande ny formfaktor eller funktion, utan det lär väl bli lite fräsigare processor.

Tycker processorhastigheten på en Air är hyfsat ointressant. Jag har en core2duo-air och jag upplever inte processorn eller prestandan generellt som en flaskhals för något jag gör på datorn. En bump på ett par hundra mhz hade större betydelse förut Nu gör dom det nog mer eller mindre för att dom måste uppdatera sig snarare än att det behövs..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-04 10:24

HD 4000 som kommer med de nya cpuerna är ju upp till 70 % snabbare och det är något som kan vara värt att vänta på.

När det är så kort tid kvar till nya produkter så hade jag köpt en begagnad 6mån-1år gammal, om jag inte hade kunnat vänta. Då behöver man ju inte bli sur när det snart kommer en ny hottad, eftersom man inte lagt nypris för den

1
Bevaka tråden