Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Isync och förflytta kontakter!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har nyligen köpt en iPhone som är nu påväg hem. På de nya har jag hört behöver man ett helt nytt simkort. Så då blir frågan hur jag förflyttar mina kontakter från min gamla telefon (sonyericsson t700) till iPhonen? Har sökt, sökt och sökt och hittat Isync.

Problemet har varit att hitta rätt version som stöttar min T700. Men väl där så har jag varit tvungen att betala för detta program. Jag menar, jag vill inte betala för nåt som jag kommer att använda kanske en gång för att jag ska flytta mina kontakter. Min telefon är väll inte så haj heller på att jobba med en mac.

Eller finns det nåt enklare sätt att flytta kontakterna till iPhonen?

/Anna

Har inte Ericsson plug-in till iSync att ladda ner?

Ursprungligen av annathor:

...jag vill inte betala för nåt som jag kommer att använda kanske en gång...

Vilken iSync-plugin är det du har hittat?

Den som alla brukar hitta fram till är Feisar.

Men det kan inte vara den du har hittat, för då skulle du inte klaga på kostnaden. Den kostar bara £1.49 (dvs mindre än 20 kronor), och det kan det väl vara värt för att slippa knappa in alla kontakter igen.

Vilket operativsystem kör du i din Mac? Om du kör Lion så finns inte iSync längre, och då får man hitta andra vägar...

Ja precis. Feisar har jag hittat. Tror den rätta versionen till iSyncen är 1.8.6. Haha snåljåp som jag är, allt ska vara graaatis. Iaf det som kan hittas gratis. Men som du säger, värt det om jag får med mina kontakter.

Jag kör OS X så då borde det väll funka?

Oj skrev fel. Jag har nog gjort allt fel nu. 10.6.7 har jag. Jag vet dock inte vad versionen heter?

1. 10.6 kallas Snow Leopard. 10.7 är Lion.

2. Du har nog inte mycket annat att välja på. Antingen köpa Feisar-pluginen för ca 16 spänn, eller knappa in kontakterna manuellt i Adressboken.

3. Och sedan en nyfiken fråga, som inte direkt har med det här problemet att göra: Varför kör du 10.6.7? Det finns ju fler tillgängliga uppdateringar, t.ex upp till 10.6.8. Varför inte installera dessa?

Ok, yes jag har köpt nu. Stött på nästa problem. Laddat hem men när jag ska installera så står det " The iSync application must be located in the main Applications folder on your boot-up hard disk." Jag må vara riktigt dum men var ska den vara?

Jo, det ska jag göra. Bra tips, tack!

Ursprungligen av annathor:

Ok, yes jag har köpt nu. Stött på nästa problem. Laddat hem men när jag ska installera så står det " The iSync application must be located in the main Applications folder on your boot-up hard disk." Jag må vara riktigt dum men var ska den vara?

Det du har köpt och laddat hem är en plugin (ett litet tillägg) till iSync.

Själva programmet iSync ska förhoppningsvis redan ligga i "Program" (eller "Applications" om du kör engelskt system).

Ja ok, då är jag med. Nu har jag installerat plugin. Och iSyncen är igång. Men det står fortfarande att iSyncen inte stödjer telefonen. Hmm?

Har telefonen bluetooth så tror jag du enkelt kan välja att skicka alla kontakter från telefonen till datorn och sedan bara öppna vcard filen som du då får in i Addressboken.

Haha, det berodde på färgen. Fanns olika färger på telefonerna att välja mellan. Jag har rosa och den fanns inte så jag tänkte att det inte spelade någon roll, så jag tog röd. Funkade inte, blå, funkade inte. Men silver visst!

Tack alla för hjälpen! Kanske återkommer...=)

Jo, jag har försök det men den mottar inte enheten. Konstigt eftersom datorn hittar telefonen.

1
Bevaka tråden