Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem vid inkoppling till receiver

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en mackbook air late 2010 med osx 10.7.3, jag skaffade en ny harman kardon 265 receiver, när jag kopplar in macen till receivern och kör så går allt bra, men om jag fäller ner locket på macen och öppnar igen så låser den sig, vad kan det bero på?

  • Medlem
  • 2012-03-03 21:47

Vad menar du med "låser sig"?
Datorn går i vila helt enkelt när man stänger locket, ett program för att lösa detta är tex Insomnia.

Jag har haft problem med en MBP att om man stänger locket och öppnar igen innan den hunnit gå i vila så hänger sig datorn. Får badboll på inloggningsskärmen. Vet inte varför. Om man bara väntar tills den går i vila så är det inga problem.

Om jag inte har den inkopplad och stänger locket så går den i vila, när jag öppnar locket så är den igång igen.
Men när den är inkopplad till receivern och jag stänger locket och öppnar igen så är skärmen svart, det slutar med att jag får starta om.

Jag testade detta hemma hos mig me.. Har samma osx version, likadan dator men en Pioneer Reciever. Här fungerade det som det skulle.
Problemet med HDMI är att produkterna skall "skaka hand" med varann varje gång en koppling skall upprättas och här kan olika problem uppstå! Testa att byta ingång till förstärkaren till någon annan och sedan tillbaka till Macbook airens ingång igen (tvinga fram en ny "handskakning"..

1
Bevaka tråden