Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska byta dator, förlorat skivan. Hur hitta aktiveringsnyckeln till EyeTv i gamla datorn?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt EyeTv 3 och har haft den installerad på min nuvarande dator. Nu ska jag byta dator och jag hittar inte EyeTv-skivan med aktiveringsnyckeln. Själva programmet går bra att kopiera över, men den frågar efter aktiveringsnyckeln.

Finns det något sätt jag kan kopiera någon fil från den gamla datorn, där nyckeln finns. I så fall var hittar jag den filen? Jag antar att den finns i Biblioteket någonstans. Nej, jag har inte reggat mig hos Elgato, så det duger inte att skicka ett e-mail till dem.

Tacksam för hjälp!

Funkade perfa med att ta backup från den gamla datorn och köra en restore på den nya. Tack joakimo!

I framtiden skaffar du 1Password där du förvarar alla sådana viktiga saker, allt ifrån passwords till serienycklar, aktiveringsnuffror och kontouppgifter. Sen behöver du aldrig hamna där igen då du inte hittar diverse sådant. Skulle aldrig klara mig utan det programmet. Finns på AppStore

Kolla bara annars att flytta över alla de eye-tv prefs-filer du hittar, men det kan nog vara värt att ta reda på vad din aktiveringskod är ifrån Elgato. Den kan ju behövas igen.

edit. du hade tydligen fått det att fungera, så bra

1
Bevaka tråden