Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Unity Player vad är det för skit?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-03-01 18:39

Skulle leka lite på Europamöblers hemsida och bygga min egen soffa häromdagen. De har numera uppdaterat den funktionen så att den är i 3D och hela faderullan. Man behövde en pluginen Unity Player för att bygga soffan vilken jag glad i hågen laddade ner. Men när jag går in på hemsidan så dör Chrome mer eller mindre helt. Datorns processor ligger på 70 % och fläkten går för fullt (vilket den aldrig gör).

Har ni några erfarenheter av den här pluginen? Jag förstår inte hur något kan vara så kasst.

Jag sitter på en MBP mid 2009 med 8 MB ram, 2,53 GHz processor och SSD, när jag var på sidan satt jag på universitetets "obegränsade" lina.

Unity Player är totalt skräp, oavsett plattform, Mac OS X som Windows.
Förstår inte hur man kan använda det på en sida.

Men det är klart - sitter du med 8 MB RAM så...

Nu kan jag iofs inte bedöma just Unity, men ALL äkta 3D-hantering ställer extrema krav och 70% förefaller inte alls så märkvärdigt. Det är bara enkla wireframes som kan tuffa på obehindrat men så fort man har riktiga texturer, belysning och skuggor etc. så måste man i princip ha fullblods-gamingmaskiner för att det ska vara uthärdligt.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-03-02 07:24

Då får man nog säga att EM
i det här fallet implementerat en teknik som deras kunder med största sannolikhet inte har datorkraften att utnyttja.

Jag får väl boka tid hos superdatacenter och bygga min soffa där istället

Har inte med det att göra.

Unity Player är skräp helt enkelt, deras plugin kraschar konstant.

[ATTACH="CONFIG"]32264[/ATTACH]

Att 3D är krävande och att Unity Player är skräp är ju inte ömsesidigt uteslutande Båda saker kan mycket väl vara sanna samtidigt.

Lite kul att EM vågar sig på en lite annan teknik än samma vanliga. Synd bara om den inte är stabil.

1
Bevaka tråden