Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många olästa mail har du - just nu?

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Handen på hjärtat - hur många olästa mail har du just nu?
Blir du stressad av att ha olästa mail? Hur många får du per dag?

Jag var bortrest i helgen och när jag fick tillgång till Internet så ploppade Mail upp till 99 olästa mail. Dom flesta från 99mac medlemmar eftersom vi gjorde ett litet utskick så siffran kändes rätt

Men nu är min inbox tom

0.

(GTD-freak )

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-03-01 20:42

1, men jag brukar komma upp i 30-50 när jag inte orkar bocka av dem som lästa utan bara förhandsgranskar dem. Det brukar hända någon gång per vecka.

Gillar inte röda bollar - som ni sett i en annan tråd - så jag brukar försöka beta av mailen, blir lite stressad av olästa mail.

Senast redigerat 2012-03-01 20:55
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-01 20:49

Antal: 0
Stressad: Nej
Mail/dag: ca 10 - 15

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-01 22:03

Hemma just nu: 1
På jobbet, ständigt 20-40 olästa och emellanåt närmare 60-70st... Ska dock nämna att jag alltid skuggar igenom och kollar om något är akut.

Imponerande många som har koll på sin mail! Grattis till er alla

  • Medlem
  • 2012-03-01 22:10

Många mail, men inga olästa...

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-03-02 16:54
Ursprungligen av Baron:

Många mail, men inga olästa...

[ATTACH="CONFIG"]32257[/ATTACH]

Man behöver inte spara alla spam och reklammail...

Bockar av allt direkt.

Men privata mail är ju en företeelse som nästan helt försvunnit, tyvärr. Förmodligen till förmån för SMS och Facebook-meddelanden. Får och skickar nästan uteslutande jobbrelaterade mail nu för tiden.

  • Medlem
  • 2012-03-01 22:15

Pappaledig ett halvår gjorde att jag hade några hundra olästa. Har fortfarande ca 200 olästa och kommer inte läsa dem heller då innehållet blivit inaktuellt.

0 just nu, men brukar inte alltför sällan ha uppemot en 10-20 stycken... Oftast mellan 5-10, dock. Jag är väldigt konflikträdd och brukar därför inte våga läsa mina brev så de får bara ligga där och stressa upp mig och sedan så tvingar jag mig själv (eller någon annan) att läsa dem i sista minuten.

Noll hemma. Hur det ser ut på jobbet nu efter ett par VAB-dagar med influensasjuk dotter vet jag inte, men imorgon eftermiddag ska det vara noll där med.

  • Medlem
  • 2012-03-01 22:34

När vi bytte OS på jobbet för typ 5 år sedan, från OS9 till 10.4 var det många som importerade mailen från Eudora utan att markera det som läst. Jag ser fortfarande folk som har samma 1500 mail olästa sedan dess. Obegripligt!

Inte bara noll olästa, försöker hålla inkorgen på noll också.

Försöker alltid hålla nere antalet mail i inkorgen. Gillar GTD

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-03-02 11:33

I den privata mailboxen läser jag mailen direkt när jag får dem, så där är i stort sett alltid noll. Dock är det mest reklam som dyker in i den, eller aviseringar av olika sorter.

På jobb har jag tre som är markerade som olästa, de är dock lästa, med har markerat dem som olästa för att inte glömma bort att ta tag i dem.
När jag kommer till jobb på morgnarna brukar det vara mellan 15-35 olästa mail, dessa betas dock av under dagen. Dessutom kommer det ca 30-50 mail under en vanlig arbetsdag (förutom de som kommit under natten), som också betas av. Blir jättestressad av att ha mail jag inte hunnit läsa innan jag går hem på kvällen.

397 olästa i min primära mailbox, någonstans över 2000 i den sekundära som mest används för nyhetsmail, div prenumenerationer etc

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-03-02 14:33

Kollar kanske 10ggr om dagen och betar av de som är oläst.
stress? Nej... avkoppling från jobbet

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-03-02 15:01
Ursprungligen av kainen:

Kollar kanske 10ggr om dagen och betar av de som är oläst.
stress? Nej... avkoppling från jobbet

Inte för oss som har det som en del av jobbet. Mail från kunder och leverantörer, som alla ska ha svar igår...

På jobbet har jag 59 olästa mail och får ca 75-100 mail om dagen.
Tufft om man är borta en vecka eller ligger sjuk några dagar.

Privat har jag 0 olästa mail och får ca 20 mail om dagen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-02 15:11

0 olästa mail. 34214 mail i in-korgen. Rock on!

  • Medlem
  • 2012-03-02 15:20
Ursprungligen av Erik.dv:

0 olästa mail. 34214 mail i in-korgen. Rock on!

Såg du min inkorg högre upp...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-02 15:34
Ursprungligen av Baron:

Såg du min inkorg högre upp...

Va i…

  • Medlem
  • 2012-03-02 17:15

Mail får spel ibland. Även om jag intekastar mycket så har jag inte nått 4,3 miljarder mail än...

Noll olästa i privata inkorgar samt inkorg för föreningar jag är aktiv i. Ett läst mail i inkorgen, men det ligger där som en uppgift som ska göras under den kommande veckan.
Jobbmailen har jag inte i telefonen utan läser bara på jobbet, men där är det annorlunda! Är mest information som jag får där och prioriteten för mig har dalat i den inkorgen eftersom det skickas ut så mycket skit som är irrelevant och ointressant för mig (interna mail). Missbruket av mail är kraftigt tyvärr vilket gör att jag inte tar tag i mailen när jag är på plats. Att jobba 50 % gör att det inte är ovanligt med 50+ olästa som jag struntar i eller inte hinner med.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2012-03-02 19:24

Oftast 10-20 olästa, blir så vansinnigt stressad av att ha olästa så bockar dem som lästa och flaggar dem istället. Sedan vi gick över helt till att internkommunicera om enklare saker via Skype så har mina inkommande mail minskat drastiskt.

Hur många olästa mail har du just nu? 10 (har läst mailen men markerat oläst igen då jag måste ta lite action på dessa nästa vecka).
Blir du stressad av att ha olästa mail? Inte speciellt.
Hur många får du per dag? 100-200

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-02 22:30

Noll.

0 fom kl 20:00.

5....

Bevaka tråden