Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kompis har switchat

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En studerande kompis (linux, nätverk osv) beställde sin första mac igår. Han skaffade en iBook 12" med cd-rw. Han har väl sett hur nöjd jag är med mac Inte lite såld på Terminalen. och när man demonstrear iProgrammen, Salling Clicker eller visar jobs keynote. Han kunde inte motstå längre. Jag har nog utsatt honom för applepropaganda i flera år nu (t.o.m. innan jag switchade själv)

Han borde dyka upp här på forumet snart tycker jag. Som om det inte vore nog köpte han en 15GB iPod (avundsjuk). Får skaffa en sån också (skatteåterbäringen var är du?)

Kan också tänka mig att bli en "switcher", dock krävs det att man blir miljonär först.

En ipod är hur långt jag kommit än så länge.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-28 17:42

Var i en PC-affär idag för att köpa en hårddisk,(macforum var stängt) killen bakom disken tittade snett på mig när jag sa att jag hade mac och sa hur fan kan du ha mac? Vilken förtappad stackare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av bstark
Kan också tänka mig att bli en "switcher", dock krävs det att man blir miljonär först. .

Måste du först ha pengar till runt 50 macar innan du kan "switcha"?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Måste du först ha pengar till runt 50 macar innan du kan "switcha"?

Neee, men en 30 papp det är mycket nog.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-28 18:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av mekkfabrics
Var i en PC-affär idag för att köpa en hårddisk,(macforum var stängt) killen bakom disken tittade snett på mig när jag sa att jag hade mac och sa hur fan kan du ha mac? Vilken förtappad stackare.

Jodu
Det är för kul att gå bort till inet på ringön och ställa massa frågor (följer det openPCIv2 och sådär) och se hur dom verkar uppskatta en... sedan när det är dax att bestämma sig så säger man.
"-Jo men den verkar ju hyfsad på att följa standarder och så, jag tar den. Den kommer nog passa jättebra hemma i mac.en "
Reaktionen är ofelbart:
"-Vi kan inte lova stöd för mac på dendär... Du får ingen bytesrätt på den..."

Citat:

Skrevs ursprungligen av bstark
Neee, men en 30 papp det är mycket nog.

Men inte i närheten av en miljon

Sedan kan man ju ev. nöja sig med en PowerMac G5/1,6GHz med Radeon9600Pro och Combo-drive, för 19400:-

Dessutom har jag inte plats för en Mac i min lägenhet.
Men en såndär powerbook hade man inte tackat nej till.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-28 18:35

Har du ingen säng eller något annat du kan göra dig av med?

1
Bevaka tråden