Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini som mediaspelare - köpa nu eller vänta?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-02-27 12:19

Hej,

I dagsläget har jag en gammal Vaio liggandes under TVn kopplad till min Onkyo SR608 som agerar mediaspelare (använder Samsungs egna DLNA för att spela upp filmer och serier). Det fungerar ganska bra, dock händer det att bilden börjar hacka efter en stunds tittande (gäller mest för 720p, 1080i) - någon som vet varför kanske?

Hursomhelst, jag är intresserad av att byta till en Mac Mini av lite olika anledningar (inte minst att jag är Apple-frälst).
Min fråga är om nuvarande minin är alldeles tillräcklig för att spela upp filmer i full HD? Räcker 2,3an eller måste man gå upp till 2,5an (tänker mest på grafiken)? Och som rubriken lyder, borde jag vänta på nya minin? Kommer den kanske ha bättre grafik? SSD som standard...?

Alltså, jag är inte i akut behov av en ny mediadator då min nuvarande gör jobbet - anser ni då att jag ska köpa en bättre begagnad Mini eller vänta på den nya? Varför?

Tacksam för svar!

Dagens modeller är helt tillräckliga för att spela upp full HD. Det kunde jag göra med min gamla MacBook från 2007...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-29 21:51

Min Mac Mini med c2d 2ghz, 2gb ram klarar alla 1080p jag testat galant i XBMC.

/R

Har doM löst problemet att det hackar till med Intels grafikort?

dvs att den inte kunde visa 24hz utan det hackade till.

Ingen som vet?

Nej, det lär inte vara löst iom att Intel-GPUn fortfarande är densamma.

Därför köper man en med AMD/ATI-GPU istället om man nu vill ha en Mac Mini som HTPC.

1
Bevaka tråden