Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu är det klart: det blir ett Apple-event den 7 mars

Tråden skapades och har fått 98 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-02-28 19:44

Härligt med högre upplösning.

Det är fantastiskt hur väl drillad man (jag) blivit av Apple när jag känner habegär innan jag riktigt vet vad det är jag vill ha.

Jag skall ha ett ex av den nya iPaden och kommer snart att stå och köa någonstans i Sverige för att få tag på en iPad för att undvika att den tar slut och man inte kan få tag på den. Det kommer säkert bra dröja en eller två veckor innan man kan få den igen men jag vill inte vänta en dag extra.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-02-28 19:51

Bara man ser skärmen på bilden ovan blir man ju sugen på att köpa (en iPad?).

Jag blir fundersam och eventuellt oroad, tar de bort hemknappen? Det skulle jag inte gilla (tror jag i alla fall)

Däremot är det förstås inte en slump vad ikonerna visar: Maps (San Francisco), Calendar (Wednesday 7) och Keynote. Say no more...

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag blir fundersam och eventuellt oroad, tar de bort hemknappen? Det skulle jag inte gilla (tror jag i alla fall)

Riktigt bra om de dumpar "Home" knappen, händer titt som tätt att man kommer åt den av misstag.

Ursprungligen av andlin76:

Riktigt bra om de dumpar "Home" knappen, händer titt som tätt att man kommer åt den av misstag.

Då kan vi ta nästa sak som jag ogillar med min HTC. En fysisk knapp kräver tryck för att "lösa" ut av misstag, en softknapp... Tja, den kräver ingen kraft direkt;)

Lägg inte för stor vikt vid det där med hemknappen, jag tror bara inte den syns på bilden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-29 10:30
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag blir fundersam och eventuellt oroad, tar de bort hemknappen? Det skulle jag inte gilla (tror jag i alla fall)

Ursprungligen av Adrian B:

Lägg inte för stor vikt vid det där med hemknappen, jag tror bara inte den syns på bilden.

Landskapsläge?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-28 21:14

Kartan skulle kunna vara maps app från Apple. Förmodligen baserat på PlaceBase och C3 Technologies som Apple köpte för ett tag sen.

Retina skärm, bättre kamera och större batteri är mina tipps för iPad 3. Jag hoppas bara att rykten om att priset kommer att höjas inte stämmer. Om priset är lika som iPad 2 blir det nog en iPad 32 med 3G. (4G LTE tror jag är nog för tidigt för Apple).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-28 22:35
Ursprungligen av Robo-X:

Förmodligen baserat på PlaceBase och C3 Technologies som Apple köpte för ett tag sen.

Glöm ej Poly9 som Apple köpte för sin webbaserade karttjänster. Köper man tre företag som håller på med samma sak så är något garanterat på gång.

Finns det verkligen någon som kommer i närheten av Googles enorma täckning av planeten? Med kartor, sattelitbilder, 3D och panofoto på gatunivå? Är det verkligen någon som sjösatt något av liknande kollosala omfattning? Med samma gigantiska globala serverkapacitet?

Ursprungligen av acke:

Glöm ej Poly9 som Apple köpte för sin webbaserade karttjänster. Köper man tre företag som håller på med samma sak så är något garanterat på gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-29 08:31
Ursprungligen av Zimmerman:

Finns det verkligen någon som kommer i närheten av Googles enorma täckning av planeten? Med kartor, sattelitbilder, 3D och panofoto på gatunivå? Är det verkligen någon som sjösatt något av liknande kollosala omfattning? Med samma gigantiska globala serverkapacitet?

Fast det är inte Google som tagit satellit och kartbilderna. De har licensierat bilderna så det kan ju Apple också. 3D är ju just det som de som företaget C3 höll på med. Street view kanske Apple struntar i, man behöver inte erbjuda allt som konkurrenten gör för att lyckas, bara göra det bättre eller knappt det. Räcker med att slänga ut Google maps till App Store.

Som vanligt hjälper Apple till med en snabb, enkel och "one shot, one kill"-lösning på det ermbarmliga problemet var man skall göra av årliga skatteåterbäringen...

tack tack

Låter spännande med eventet och att tjockleken troligen kommer att öka lite stör mig inte alls.

Skulle slagit till på en 3:a om det inte var för ett köp av en MB.

Ahh, Goflorp. Jag hade nästan glömt att jag har pengar på mitt skattekonto... Pengar som jag kan ta ut, moahahahahah

Ursprungligen av PeeMaN:

Ahh, Goflorp. Jag hade nästan glömt att jag har pengar på mitt skattekonto... Pengar som jag kan ta ut, moahahahahah

Skicka 25% till mig....

Hur gör man om man vill ha iPad 3 istället för kvarskatt?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-07 04:51
Ursprungligen av pmarriott:

Hur gör man om man vill ha iPad 3 istället för kvarskatt?

Du bockar i alternativet i din deklaration!

Det är rimligt att anta att Apple kommer att visa upp några nya eller rejält uppdaterade appar om en vecka. Vad tror ni att vi kan få se?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-29 10:22
Ursprungligen av Adrian B:

Det är rimligt att anta att Apple kommer att visa upp några nya eller rejält uppdaterade appar om en vecka. Vad tror ni att vi kan få se?

Förutom att alla iPad-apps får anpassningar för iOS 5.1 och högre upplösning menar du? Kanske iTunes får en 10.5.x uppdatering och så skulle jag önska en uppdatering på iWorks men det känns som fel forum.

Ursprungligen av Adrian B:

Det är rimligt att anta att Apple kommer att visa upp några nya eller rejält uppdaterade appar om en vecka. Vad tror ni att vi kan få se?

Min högsta önskan just nu i samband med iPad 3 och dess förmodade uppdatering till iOS 5.1 är att:
-iWork för Mac börjar lira direkt mot iCloud, fast detta har ju egentligen inget med iOS eller iPad 3 att göra.
-Appar som Bento och Things för iOS och Mac börjar lira mot iCloud. Största anledningen till att dessa ligger oanvända på mina iOS-enheter och min Mac är denna förhatliga synk som man måste göra manuellt eller åtminstone måste starta upp programmet på samtliga enheter samtidigt för att kicka igång.

Så jag hoppas att iPad 3 är en del av denna utveckling.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-29 10:48

Saker jag önskar från Apple när det kommer den 7:de:
• Automatiska programuppdateringar
• Att Apple tvingar folk att uppdatera sitt iOS lite mer. Genom SMS-påminnelser. Genom att stänga av vissa funktioner som Youtube, Väder, iTunes, App Store tills man uppgraderar, om man inte uppgraderar och sätta hårdare minimum iOS krav för att program ska fungera. Kan låta hårt men detta är två saker som ställer till det för mina kollegor och vänner. Gamla program på nytt operativ eller tvärtom. Folk som aldrig har uppgraderat vare sig Spotify eller Facebook och gnäller för att det inte fungerar bra.
Samtidigt ser jag gärna att de släpper en sista säkerhetsuppdatering till iOS 3 och iOS 4. Det har de råd med och skulle se bra ut.
• Att man kan ställa in vilka enheter som ska få Automatiska hämtningar.
• Att man kan slå ihop Apple-IDs.
• Ett lättare iTunes. Vet inte hur det ska gå till men det får Apple lösa.

Ursprungligen av acke:

Saker jag önskar från Apple när det kommer den 7:de:
<klipp>
• Att Apple tvingar folk att uppdatera sitt iOS lite mer. Genom SMS-påminnelser. Genom att stänga av vissa funktioner som Youtube, Väder, iTunes, App Store tills man uppgraderar, om man inte uppgraderar och sätta hårdare minimum iOS krav för att program ska fungera. Kan låta hårt men detta är två saker som ställer till det för mina kollegor och vänner. Gamla program på nytt operativ eller tvärtom. Folk som aldrig har uppgraderat vare sig Spotify eller Facebook och gnäller för att det inte fungerar bra.
<klipp>

Jag kommer bara att tänka på Android - där tar ett nytt OS lång tid att komma ut...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-29 15:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kommer bara att tänka på Android - där tar ett nytt OS lång tid att komma ut...

Och när det väl är ute stöds det inte av ens telefon.

Det här var sjukt intressant ...

This Is the iPad 3 Hiding In Plain Sight

De flesta verkar tro att bilderna på nästa iPad som sets på injudan är i landscape vilket då hade förklarat varför ingen home button syns .. men efter mycket nogranna analyser som ni kan läsa om via länken så är denna ipad faktist i portrait läge .. ALLTSÅ INGEN HOME BUTTON på nästa ipad ...

Ursprungligen av gotfredsen:

Det här var sjukt intressant ...

This Is the iPad 3 Hiding In Plain Sight

De flesta verkar tro att bilderna på nästa iPad som sets på injudan är i landscape vilket då hade förklarat varför ingen home button syns .. men efter mycket nogranna analyser som ni kan läsa om via länken så är denna ipad faktist i portrait läge .. ALLTSÅ INGEN HOME BUTTON på nästa ipad ...

Jippi!!

Konstigt att folk gnäller över knappen då de inte vet hur det kommer att fungera istället.

Eller så är det bara en photshoppad bild:)

Hoppas de sätter i en gps i den utan att man behöver 3g så kan jag använda den när jag flyger!

Ursprungligen av korthoga:

Hoppas de sätter i en gps i den utan att man behöver 3g så kan jag använda den när jag flyger!

GPS'en fungerar även utan tillgång till 3G, så rent tekniskt kan du använda den ändå. Det tar bara lite längre tid att få fix. Om du däremot menar att du ska kunna använda den ombord på kommersiella flygningar är det ju ett dilemma. Jag har däremot haft renodlade GPS'er ombord på kommersiellt flyg många gånger utan att lyckas få fix. Tror att flygplanskroppen avskärmar signalen rätt så effektivt.

Bevaka tråden