Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer om iPad 3: lansering 7 mars och 4G?

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-14 23:18

4G kan jag tro på. Apple hade ju inte med det i 4s pga att batteriet inte skulle räcka till. Men iPaden har ju ett betydligt större batteri, så problemet känns inte lika stort där.

Näe precis, och om ryktet stämmer att iPad 3 kommer att vara aningen tjockare än iPad 2 så kanske det är just för att de värdesätter batteritiden så pass mycket att de är beredda att låta den växa lite.

Om vi antar att 1) det blir 4G och att 2) Apple ökat batterikapaciteten så pass att den ändå blir som iPad 2 så borde det innebär att om man har 4G avslaget så får man ännu bättre batteritid än iPad 2.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-02-15 10:05

Hur går snacket kring retina skärm? Är det något som vi kommer få se i iPad 3?

Ursprungligen av Hoya:

Hur går snacket kring...

Det pågår redan (minst) två diskussioner kring iPad 3 och vad den ska innehålla:
http://www.99.se/ipad/292982-det-128gb-ipad-3-a.html
http://www.99.se/aktuella-rykten/287438-traden-om-ipad-3-spekulationer-rykten.html

Senast redigerat 2012-02-15 14:29
Ursprungligen av Hoya:

Hur går snacket kring retina skärm? Är det något som vi kommer få se i iPad 3?

Ja. Allt tyder på det.

Offentliggörs 7 mars, ok. Sedan två veckor innan börjar säljas på amerikanska marknaden. Och ytterligare två veckor innan börjar säljas på svenska marknaden. Början på april alltså? Om tiden efter lansering råkar vara precis som förra året.

Var nyss i USA och dom flesta tele-operatörer gör reklam för 4G. Just saying.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-15 13:47
Ursprungligen av jurassic579:

Var nyss i USA och dom flesta tele-operatörer gör reklam för 4G. Just saying.

Yes fast sen kan du kolla på vilken teknik de kallar för 4G också... den är inte helt självsägande om vi säger så.
Det finns vissa operatörer i USA som kallar HSDPA för 4G, vilket vi i Sverige kallar Turbo3G eller 3G+ eller 3G Snabb eller vad man nu vill välja.

Ursprungligen av Trineo:

Yes fast sen kan du kolla på vilken teknik de kallar för 4G också... den är inte helt självsägande om vi säger så.
Det finns vissa operatörer i USA som kallar HSDPA för 4G, vilket vi i Sverige kallar Turbo3G eller 3G+ eller 3G Snabb eller vad man nu vill välja.

De kallar även WIMAX för 4G. Det vi vill ha är LTE

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-15 14:05

WIMAX är redan dött. Även på kraftig nedgång i USA.

Om det blir ett event den 7 mars som ryktet säger lär det gå ut en inbjudan den här veckan, troligen på onsdag.

4G låter bra - inte för att jag köpert en iPad, men då kommer 4G till nästa iPhone som jag köper :-).

Att göra den tjockare? Nej det kommer inte att hända. Apple skulle inte göra något sådant. Däremot tror jag på Retina, 4G, Siri, bättre kamera och kanske en A5X eller A6 processor.

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Att göra den tjockare? Nej det kommer inte att hända. Apple skulle inte göra något sådant.

Jag skulle inte vara så tvärsäker på den punkten om jag var du. Är du beredd att sätta en slant på det?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-27 23:16
Ursprungligen av Crash-Symphony:

Att göra den tjockare? Nej det kommer inte att hända. Apple skulle inte göra något sådant. Däremot tror jag på Retina, 4G, Siri, bättre kamera och kanske en A5X eller A6 processor.

Att den blir tjockare är inte helt omöjligt.
Side by Side Photos of iPad 2 and iPad 3 Casing Shows Gradual Taper and Slightly More Thickness - Mac Rumors

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Att göra den tjockare? Nej det kommer inte att hända. Apple skulle inte göra något sådant.

Visst är det skönt med tvärsäkra uttalanden? Men i fortsättning, undvik att sätta emot mig...

(Och jo, jag vet att du tog tillbaka det, men jag måste ändå få gotta mig lite i det... )

Det har väl aldrig hänt innan? Alla iPhones, iPods och iPads har ju blivit mindre & smalare för varje generation. Så sannlikheten är väl inte stor.. Men visst, man ska aldrig säga aldrig.

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Det har väl aldrig hänt innan? Alla iPhones, iPods och iPads har ju blivit mindre & smalare för varje generation. Så sannlikheten är väl inte stor.. Men visst, man ska aldrig säga aldrig.

Det har du helt rätt i, samma gäller även Apples övriga produkter - enda undantaget jag på rak arm kan komma på är iPod shuffle. Jag tror det är så enkelt som att även Apple är pragmatiska. Målet är säkert att fortsätta banta iPad, men att Retina-skärm (som säkert medför eftergifter som större batteri) just nu prioriteras högre.

Ursprungligen av Samuel K:

Det har du helt rätt i, samma gäller även Apples övriga produkter - enda undantaget jag på rak arm kan komma på är iPod shuffle. Jag tror det är så enkelt som att även Apple är pragmatiska. Målet är säkert att fortsätta banta iPad, men att Retina-skärm (som säkert medför eftergifter som större batteri) just nu prioriteras högre.

Ipod Nano då? Glöm inte denna ruggiga skapelse:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Ipod Nano då? Glöm inte denna ruggiga skapelse:)

Haha, hade förträngt den! Herregud vilket missfoster den var.

Skulle tvärtom säga att sannolikheten nog är ganska stor att den blir en aningens tjockare.

Ursprungligen av Capeman:

Skulle tvärtom säga att sannolikheten nog är ganska stor att den blir en aningens tjockare.

Vi får väl se vem som har rätt den 7:e...

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Vi får väl se vem som har rätt den 7:e...

Mmm...

Digital caliper comparison suggests 0.81mm thicker iPad 3 | 9to5Mac | Apple Intelligence

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Vi får väl se vem som har rätt den 7:e...

Du har inte svarat på min utmaning ovan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-28 18:34

Det är tydligen redan bekräftat att den blir 0,8 mm tjockare (8,69 mm -> 9,5 mm).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-28 18:36

Du var för sen, Capeman...

Ursprungligen av zinned:

Du var för sen, Capeman...

Jag blev helt ninjad...

Förresten, 7 mars är bekräftat nu, till ingens förvåning.

Haha tar tillbaka att iPad 3 (2s) inte kommer vara tjockare. Allt tyder på det nu..
Everything about iPad 3 - YouTube

1
Bevaka tråden