Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att skapa ett återställningssystem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-02-22 11:45

Fråga 1
Försöker installera 10.7.3 från 10.6.8 på min iMac7,1 utan framgång. När jag kör installeraren verkar först allt lugnt, datorn startas om och installationen börjar. Efter några minuter får jag meddelandet:

"Mac OS X kan inte installeras eftersom det inte går att skapa ett återställningssystem. Läs mer på www.apple.com/se/support/no-recovery."

Givetvis har jag läst hänvisningen, men jag blir inte klokare för det. Därav denna tråd...

Jag har två partioner, en för OSX och en mindre för Windows (boot camp) och jag kör inte time machine. Jag har 25 GB ledigt utrymme på partionen med OSX, det ska väl räcka för installationen?

Har sökt i forat men inte lyckats hitta något som stämmer in här...eller?

Fråga 2
Till saken hör också att jag har uppkoppling via 3G-modem (USB). Kommer detta att ställa till det under installation? Läste nämligen att installationen kräver uppkoppling. När jag startar om datorn måste jag vanligtvis ange PIN -kod för att sedan kunna ansluta mig.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-02-28 12:40

Och sen en dag kändes det som att jag hade tur. Mycket riktigt, installationen lyckades utan problem.
Har ingen ide om varför det funkade bara sådär just idag. Kanske köpa sig en Trisslott...

Steve lyssnade på min tysta bön..?

  • Medlem
  • 2012-07-28 02:33

Fick samma problem med uppgradering från Snow Leopard till Mountain Lion, funkade inte ens efter att jag gjort recovery sticka på usb och tagit bort boot camp. Men... sen kom jag på den geniala idén att köra skivverktyg och reparera rättigheterna sen funkade installationen direkt ifrån hårddisken utan att starta om från stickan. Enligt lite andra sökningar på ML installationsproblem så gav de orsaken att det blir nåt skräp av bootcamp även om man tagit bort den med verktyget. Där sades det att man var tvungen att köra en radering av disken och ompartionering men det behövde inte jag iaf.

1
Bevaka tråden