Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudlös. Mac mini 1,83 C2D Kopplad till en Yamaha hemmabio

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag får inte ut ljud från min mac mini. Den är kopplad med optisk kabel till en Yamaha RX-V371 men jag kan inte få till det.
Har kopplat bilden med dvi-hdmi, ställt om så att receivern ska ta ljud från den optiska.
Har provat att byta kabel (lyser rött).
Har provat att gå igenom alla olika inställningar i Ljud-/Midi-inställningar och startat om receivern mellan varje gång.
Drar jag ut kabeln ur minin så spelar den interna högtalaren.
Har haft det kopplat till en annan receiver innan och det har fungerat bra.
Allt är kopplat till receivern som är kopplad till en tv.
Jag kör 10.6.8 på minin.
Någon som vet vad som kan vara fel? Jag vet inte hur jag ska felsöka mer?
Tack
/mats

Har du testat att receivern fungerar med digital ljud-in från annan källa än Mac mini?

Jag vet inte riktigt vad jag ska testa med tyvärr.
Har däremot kopplat en MBP '11 med mini display port till hdmi och det fungerar ju bra.

Jag kollade signal info på receivern och där står det att den får PCM + DVI.

Jag har en liknande Yamahastärkare. Läs instruktionsboken är mitt tips. Man får ställa om ljudkällan. Sidan 15 i instruktionsboken för din RX-V371 så bör du få igång det: RX-V371 Owner's Manual for Europe [Swedish / 5.7MB]

Det har jag skrivit i mitt inlägg att jag har gjort. DVI - HDMI 4, HDMI 4 har AV-4 som ljudkälla.
Finns det några andra inställningar man kan göra?

Har du valt digital ut från datorn?

Tryck och håll mer alternativ-tangenten och klicka på högtalarsymbolen i menyraden och välj digital utgång. Om du inte har någon högtalarsymbol i menyraden får du gå in på inställningar och välja digitalt ljud ut.

Den slår om till digital utgång när jag kopplar in den optiska

Nu har jag uppdaterat till 10.7.3 och även testat att byta till analogt ljud men inget av det har gett någon framgång.
Jag har svårt att förstå var problemet ligger, om det är synk mellan minin och receivern eller om det är synk mellan receiver och tv som går fel.

Nu har jag testat lite mer. Det verkar vara kopplingen mellan receivern och tv'n. För nu kopplade jag in högtalare på receivern och då fungerar det. Jag som hade tänkt vänta med högtalare ett tag...

1
Bevaka tråden