Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta namn på företaget

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-02-25 12:14

Hej!
Jag är inne på att byta företagsnamn. Mitt är ganska nytt (som företagsnamn, hemsida etc har funnits länge men varit mer personliga) men jag tycker det känns lite knepigt att ha som företagsnamn och jag funderar på att byta innan det blir inarbetat.
Sysselsättningen är främst fotografi och retusch samt lite skrivande och en del grafisk produktion. Kunderna är främst i Sverige men jag ska börja marknadsföra mig även mot Norge, så småningom försöka bli mer internationell.

Nu heter det Westinhouse Fotografi & Grafisk form och det nya skulle isåfall bli Tesami Photography. Ev. Tesami Fotografi & Grafisk form.

Tankar kring att byta namn men också tankar kring val av namn är välkommet!

Har du domänerna är ofta första frågan för mig. Gärna .com

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-25 15:50

Och kolla bolagsverket så det inte är upptaget innan du börjar beställa visitkort är också ett tips!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-02-25 22:00

Har tyvärr inte .com på nån av dem men både .se och .net på båda.

Ursprungligen av Tesa:

Har tyvärr inte .com på nån av dem men både .se och .net på båda.

Regga gärna .com-adressen också om den inte är upptagen. Tycker personligen att .net, .info, .eu etc är ganska värdelösa - när jag gissat med .com och .se får det räcka med det. Antingen blir det då googling eller så får det vara.

Företagsnamn är en sån där sak som man som egen företagare kan fundera hur mycket som helst på, men jag tror egentligen att det är nästintill likgiltigt vad företag (eller produkter heter) –.Ikea och bokhyllan Billy är ju liksom inga särskilt fantasifulla namn…

Själv är jag svagt negativ till engelska företagsnamn om man primärt vänder sig till en svensk marknad, men det kan vara en fix idé hos mig.

En tanke som slagit rot hos mig är att det kan vara en fördel att inte vara för begränsande i sitt namn. Kanske skulle det räcka med "Tesami" och sedan ha "Fotografi och Grafisk form" som en slogan? Fördelarna med det är dels att det blir kortare, överensstämmer med domännamn etc. och också flexibelt nog om verksamheten med tiden förändras och börjar få en annan tyngdpunkt.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-02-26 13:49

Rickard: Exakt den tanken har jag också! Det gör ju att jag isåfall kan marknadsföra mig på både svenska och senare engelska om det behövs samt utvecklas i de riktningar jag själv känner funkar bäst.
Men så var det nån som sa att det kan se lite knepigt ut på kontakt- telefonsajter om bara företagsnamnet utan att förklara vad det är står med? Äh va fasen... jag får väl banka in det i skallen på folk helt enkelt!

Johan: Tyvärr är de ju inte det, men jag har iallafall kollat så .com inte är en porrsajt och att google inte listar porrbilder om man söker på namnet.

Argumentet med kontaktsajter känns lite bakvänt. Finns det sajter som listar flera typer utav företag samtidigt? Söker man efter namnet så vet man redan vad man letar efter, likaså om man söker på kategori/branch. Det är väl i så fall om man söker på företag enbart baserat på t ex område, varför man nu skulle göra det...

1
Bevaka tråden