Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Thunderbolt -> HDMI

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en 11" MacBook Air som jag vill koppla till min teve.

Finns det någon Thunderbolt -> HDMI-sladd?

Tacksam för direktlänk till AppleStore eller annan ÅF då jag inte lyckades hitta något.

Är inte TB-kontakten bakåtkompatibel med Mini Displayport? I så fall borde en MDP->HDMI-adapter fungera, och sådana finns ju att hitta lite överallt (både hos apple och återförsäljare som säljer apple-produkter). Jag är _ganska_ säker på att det ska gå bra med en sån, men inte 100% - det kan ju vara bra att kolla upp innan du köper en

Aha, är det så det funkar. En sådan finns på Kjell & Co, artikelnummer 98-690.

Det stämmer mycket riktigt att TB är bakåtkompatibelt med MDP så den länkade adaptern ska fungera utan problem.

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2012-02-26 12:34

köp den här ist -> Mini DisplayPort till HDMI > Mini DisplayPort - HDMI | Kjell.com så slipper du adapter, har en sådan och det fungerar utmärkt!

Ursprungligen av musicG:

köp den här ist så slipper du adapter

Perfekt, tack!

Kom just hem med ovanstående sladd och testade den, bild funkar bra men den verkar inte skicka med något ljud.

"Stöd för digitalt ljud" står det hos Kjell. Vad felas nu då?

  • Medlem
  • 2012-02-27 13:53

Har du ändrat ljud ut under Inställningar -> ljud?

Ursprungligen av Dalle:

Har du ändrat ljud ut under Inställningar -> ljud?

Ah, var det så enkelt - tack!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-02-27 14:04

Ett tips om det inte är bråttom är att beställa på ebay istället.
Jag beställde nyligen en mini-dp -> hdmi adapter och en mini-dp -> dp sladd för $6 styck inkl frakt.

Ursprungligen av Json_81:

Ett tips om det inte är bråttom är att beställa på ebay istället.
Jag beställde nyligen en mini-dp -> hdmi adapter och en mini-dp -> dp sladd för $6 styck inkl frakt.

Tack Tack. Inte ens Dealextrem var billigare. Fast till min MBA 13 så kostade mini-dp -> hdmi adapter runt $13 med frakt till Norge. Tog den första bästa på listan. Kollade inte så noga flera alternativ på andra sidor än den första.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-03-09 12:50
Ursprungligen av MacMarkus:

Tack Tack. Inte ens Dealextrem var billigare. Fast till min MBA 13 så kostade mini-dp -> hdmi adapter runt $13 med frakt till Norge. Tog den första bästa på listan. Kollade inte så noga flera alternativ på andra sidor än den första.

Japp, man får sortera och leta lite om man vill ha billigast möjliga.

Jag har fått mina nu och de fungerar alldeles utmärkt. Tog drygt två veckor att få hem dem.

Här tog det bara 1 vecka. Och kabeln fungerar utmärkt.

1
Bevaka tråden