Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny cache för attachments & bilder

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har installerat en ny cachefunktion som gör att bilder och bilagor laddas från en annan server.
Själv tycker jag sidan blev jättemycket snabbare, vad tycker du?

(särskilt sidor med mycket bilder som förstasidan etc)

Boom!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-02-22 23:11

Visst går det rappare.

Testar från kontoret nu och det är minst lika snabbt härifrån. Hemma har jag ju fett bredband men det snurrar på bra här också. Grymt nöjd

Jag tror det går lite snabbare, men märker ingen enorm skillnad. Däremot har jag inte fått databasfelet på ett tag nu, så jag är nöjd.

Ursprungligen av Capeman:

Jag tror det går lite snabbare, men märker ingen enorm skillnad. Däremot har jag inte fått databasfelet på ett tag nu, så jag är nöjd.

Vad har du för internetanslutning? Nu laddas bilder osv från Cache och ligger där i 30 dagar så belastningen från servern minskade rejält och din browser sparar en stor del av sidan i din dator = snabbt.

Ursprungligen av Björnström:

Vad har du för internetanslutning? Nu laddas bilder osv från Cache och ligger där i 30 dagar så belastningen från servern minskade rejält och din browser sparar en stor del av sidan i din dator = snabbt.

Jag har en urkass anslutning som urfattig student. Jag märker inte att det går jättemycket snabbare än det gjorde "förr", eller i normalläget, men det behöver inte betyda någonting på grund av just min anslutning. Däremot märker jag av att de långa svarstiderna som sedan resulterade i databasfel är borta, och det är jag glad över.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-02-23 11:02

Liiite snabbare än innan...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-02-23 20:37

Är vi så få som verkligen märker skillnad? Som sheriffen säger så bör det märkas på sidor av typ startsidan, och där märker jag en markant skillnad. Inte för att jag stördes av någon slöhet innan, men nu blinkar det bara till och allt är färdigladdat.

Den här gick genom ljudvallen - BOOOOOOOOOM!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-02-24 04:36

Kan inte svar på om det går snabbare, har inte märkt att det gått segt tidigare.

1
Bevaka tråden