Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spåra tid och kostnad konsultprojekt (Time track)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag arbetar som konsult och har ibland är det bökigt med tiderna spenderade på de olika projekten jag sitter på hos olika kunder. Vet att det finns ett antal time tracking program som verkar lovande. Men innan jag köper något tänkte jag fråga här vilket ni föredrar.

Det jag vill ha är ett lättviktsprogram. Jag ska kunna regga en kund eller projekt, sätta igång klockan när jag sätter mig på projektet och enkelt pausa/stoppa när jag går på fika eller när projektet är klart.

En underbar funktion vore om man kunde registrera sin timdebitering för att på så sätt få ut totalkostnaden när projektet är klart. Timdebitering x tid spenderat.

Jag har kikat på några.
- Billings
- TimeLog
- TaskTime
- On The Job

missat något?
All hjälp uppskattas supermycket

Jag föredrar IOS Appar för detta. Har en på telefonen eftersom den har jag alltid med mig - vilket inte alltid gäller min dator.
Kör för tillfället HoursTracker som jag är mycket nöjd med. Jag har provat några men denna är den klart bästa så här långt

Den finns som gratisapp. Jag har bara inte kommit mig för att köpa appen än.

Vi kör TimeLog på dagarna och det fungerar hyggligt. Det har varit småstrul med iCal kalendrar och vi använder inte all funktionalitet. Men har man bra struktur är det ett bra sätt för konsulter att använda iCal till timloggning och för mig som administratör att fakturera timmar.

Tack för era svar. Jag har testat lite olika
och körde sen på Billings, kostar några hundralappar men verkar OK.
Fanns iPhone app också, så man har med sig i luren också.

Återkommer när jag testat en längre period.

Själv använder jag Toggl (www.toggl.com) och den har både webbinterface, iOS-app och desktop-app. Funkar riktigt bra. Gratis för en användare (något begränsad men fullt tillräcklig funktionalitet) och fem dollar per månad och användare för business-versionen med full funktionalitet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-27 18:01

Nu använder jag inte Tidtagaruret, utan beräknar nedlagd tid när jag lägger ner för dagen istället, men Billings är det jag använder och det fungerar utmärkt.

Logga tid samt administrera ekonomin och skicka ut fakturor fungerar som en dans för mig iaf

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-05-13 10:55

Är det någon av dessa appar som har funktionalitet för resor och utlägg också?

Har kollat igenom appstore lite men inte hittat nå'n komplett app. Jag kanske har tittat dåligt!?

1
Bevaka tråden