Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklam i iOS-app

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2011-07-07 23:18

Har en idé till en app jag vill förverkliga nu. Appen skall vara gratis - dvs. reklamfinansierad. Innan jag fortsätter med utvecklingen av appen, så vill jag kunna göra lite prognoser på inkomster osv. För att detta skall vara möjligt, så behöver jag veta hur man "tjänar" pengar på reklamen.

Dessvärre råder det en total förvirring i mitt huvud angående denna reklamdjungel. Jag skulle vara evigt tacksam om någon kunnig inom ämnet kan förklara, eller länka till en hemsida som förklarar, hur man tar betalt för reklam i sin app. Priser är av stort intresse, hur mycket betalt kan man ta? Är det per klick eller visning?

Borde stå här:
Apple - iAd - Developers

Fungerar iAds i Sverige? Eller bör man för en lokal svensk app använda något annat?

Ursprungligen av poqapontus:

Fungerar iAds i Sverige? Eller bör man för en lokal svensk app använda något annat?

Kul att se inlägg skrivna med vår iPhone app! (Äpplet)

Ursprungligen av Björnström:

Kul att se inlägg skrivna med vår iPhone app! (Äpplet)

Jag gillar den

Jag svarar mig själv här och säger att iAds inte finns för Sverige.
Rätta mig gärna om jag har fel!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-24 15:06

iAd finns inte i Sverige. Ett tips är att köra exempelvis AdWhirl dit man kan koppla olika annonsnätverk, på så sätt ser du till att du "alltid" har en annons att visa.

För att komma upp i större summor krävs det att du har många dagliga användare som dessutom klickar på annonserna.

1
Bevaka tråden