Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Tv4Play och Aftonbladet Video (bland annat)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2012-02-20 11:34

Hej,

Har sedan en tid tillbaka problem med att spela upp video från bland andra Tv4 Play och Aftonbladet. Jag har kontrollerat så att jag har senaste versionen av flash och att inte någon blocker är på. Konstigt nog så fungerar både Tv3 Play och Kanal 5 play (som båda använder flash).

Någon som har något tips/förslag på hur jag löser detta?

Vilken (eller vilka) webbläsare har du testat?
Vilken version av OS X kör du?

Det som kan var problem (som brukar strula med svtplay) är maskinvaruacceleration. Högerklicka på flashfilen sedan inställningar. Boka ut "maskinvaruacceleration" och se om det fungerar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-22 19:13
Ursprungligen av Lobtec:

Hej,

Har sedan en tid tillbaka problem med att spela upp video från bland andra Tv4 Play och Aftonbladet. Jag har kontrollerat så att jag har senaste versionen av flash och att inte någon blocker är på. Konstigt nog så fungerar både Tv3 Play och Kanal 5 play (som båda använder flash).

Någon som har något tips/förslag på hur jag löser detta?

Jag har exakt samma problem. Jag har den senaste Macbook Air.. fett irriterande... Testat att bocka av "maskinvaruaccelaration" på flashvideon och det fungerar inte. Det är samma problem oavsett vilken webbläsare jag använder, safari, chrome eller firefox.

Snälla hjälp oss!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2012-02-29 08:40

Jag har testat Chrome, Safari och Firefox (alla senaste versionerna). Har Mac OS 10.7.3 och senaste flash versionen. Jag lyckades få TV4 Play att funka när jag valde "Tillåt att webbplatser sparar infromation på den här datorn" under Flash Player i inställningar (högerklicka i spelaren och välj globlaa inställningar). Jag började med "Fråga mig innan nya webbplatser tillåts spara infromation på den här datorn men då bröts TV4 när det var reklam.

Jag har testat både med aktiverad och inaktiverad maskinvaruacceleration.

Halva vägen avklarad alltså, bara en lite bit kvar.

1
Bevaka tråden