Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp, jag råkade ändra mina egna rättigheter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag installerade osx mountain lion på en extern HD.
Eftersom jag ville ha tillgång till min interna HD (snow leopard) så mixtrade jag lite med permissions.
Nu när jag ska boota till min interna HD så kommer typ inget upp längre, antagligen för att jag har ändrat permissions.
Hur kan jag återställa detta så jag får samma tillgång som förr och kan boota upp som vanligt?
Hjälp!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-22 03:15

Om du bootar upp i Mountain Lion ser du då den interna disken? Nu vet jag inte hur det fungerar i Mountain Lion men det borde finnas ett alternativ i "Visa Info" där man kan välja "Återställ ändringar".

Lyckades lägga till permission för disken igen via m lion, men skulle vilja återställa dessa till default så inte jag har missat nåt. Går det?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-22 07:31

Har du försökt med "Återställ ändringar"i Visa Info?

Permission från vad?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-02-22 08:15

Eftersom 10.8 än så länge är en utvecklar-utgåva vore det väl kanske bättre att ha den i utvecklarforumet? Och är du själv utvecklare så vet du att det finns ett utvecklarforum hos Apple som tar hand som frågor som denna.

Ursprungligen av frazze:

Eftersom 10.8 än så länge är en utvecklar-utgåva vore det väl kanske bättre att ha den i utvecklarforumet? Och är du själv utvecklare så vet du att det finns ett utvecklarforum hos Apple som tar hand som frågor som denna.

Det är väl inte 10.8:an TS har problem med i sig. Han har ställt till det med sina rättigheter i sin SL-installation efter att ha kört ett OS från extern disk. Knappast en fråga för utvecklarforumet specifikt även om det är mycket möjligt att man kan få svar där.

1
Bevaka tråden