Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låst Screensaver Bild

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-21 21:58

Hej jag vill ha en bild som screensaver utan att den rör sig och byter bild, helt still alltså.

Har provat lite olika grejer som iScreensaver, plus att göra en mapp med bara en bild. Men resultater blir ändå att den zoomar in osv. när skärmsläckaren drar igång

Någon som har svaret?

/Frans

Syftet med en screensaver är just att bilden ska röra sig.

Så om bilden står still så är det per defintion ingen screensaver längre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-22 10:11

Ok, förstår hur du tänker. Men "Syftet med en screensaver är just att bilden ska röra sig" tycker jag är lite fel

Jag vill ju bara kunna se en snygg bild ligga låst på min skärm.

Måste ju finnas ett hack eller lösning.

Ursprungligen av frans89:

Ok, förstår hur du tänker. Men "Syftet med en screensaver är just att bilden ska röra sig" tycker jag är lite fel

Jag vill ju bara kunna se en snygg bild ligga låst på min skärm.

Måste ju finnas ett hack eller lösning.

Om du hela tiden har samma bild på din skärm så kan den "bränna fast". Det kan bli skuggor etc. Just därför finns det nog ingen färdig lösning att tillgå. Du får väl helt enkelt gå in i iPhoto och visa en bild i helskärmsläge och ställa in så att skärmen aldrig slocknar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-23 10:40
Ursprungligen av pmarriott:

Om du hela tiden har samma bild på din skärm så kan den "bränna fast". Det kan bli skuggor etc. Just därför finns det nog ingen färdig lösning att tillgå...

Sjukt bra svar, har inte tänkt på det! Då skiter jag i det här!

Tack!

Ursprungligen av frans89:

Jag vill ju bara kunna se en snygg bild ligga låst på min skärm.

Byt skrivbordsbakgrund då.

1
Bevaka tråden