Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ta bort sidor i bok i iPhoto

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2012-02-20 17:33

Hjälp!

Har just gjort färdigt ett album med 100 sidor i iPhoto. Men sista delen (det som finns automatisk i slutet när man öppnar en ny bok), med en tom grå sida, en flik och en baksida/omslag har försvunnit. Och det ser nu ut som tre vanliga sidor och försöker jag köpa boken säger den att boken är för stor och jag måste ta bort sidor. Men det går inte att ta bort nån sida! Det kommer upp meddelande om att det blir ojämt antal sidor men måste vara jämt och att ytterligare sida kan raderas. Men inget alls händer när jag trycker på radera. Försöker jag markera två sidor så släpper markeringen så fort man högerklickar för att ta bort sida. Alltså, inget händer.

Duplicerar jag albumet till en ny bok ser det likadant ut. Och jag vet inte om man kan flytta sidor över till ett nytt album, det verkar inte så.

Desperat behov av hjälp, snälla har nån nåt tips för jag vill verkligen inte göra om hela albumet som jag jobbat med hela året!

Normalt brukar man säga att antalet sidor i en bok måste vara jämnt delbart med fyra.
Hundra är ett jämt och bra tal. Nästa är 96, 92, 88, 84, 80 osv. Dvs multipler av fyra.
Således kan man inte ta bort en, två eller tre sidor om man utgår från hundra - utan minimum är fyra.
Nu vet jag inte hur Apple-böcker funkar, men det kan vara en anledning.
/m

1
Bevaka tråden