Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kom med kritik ang min nya hemsida

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lysekil
  • 2012-02-05 16:13

Hej!

Har valt att dra igång en gammal dröm, nämligen att starta en prylblogg. Den är i test stadie och jag laborerar ganska friskt med funktioner & uttseende.

Men kom gärna med tips / kriktik eller liknande!

www.minipixel.se

/ Erik

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-02-05 17:07

Det första som slog mig var placeringen av den nästan osynliga kommentars-pratbubblan.
Jag anser att den passar bäst efter själva inlägget.

Sen ser jag att en del av sidan är på engelska, tex 'Older posts' och 'Posted in' och 'Tagged'.

Starkt jobbat i övrigt!

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2012-02-05 17:20

Okej, smart där! jag ska ordna detta!

Tack!

Bra sida! Finns lite smågrejer att jobba på bara.

Tycker att kommentarfältet var aningen konstrastlöst, lite ljusare än #111 hade jag föredragit. Finns två andra buggar i kommentarsfältet med, label-texten som placeholder har en grå bakgrund och ram så det ser lite konstigt ut. Den borde vara helt transparent förutom texten. Sedan är knappen "Skicka kommentar" för långt till höger och det ser aningen konstigt ut med vänsterjusterad text i den. När man klickar på bilden i A6-läget så länkar den till macrumors vilket iallafall inte din lightbox vill vara med om.

Men det är som sagt bara lite smågrejer, du har löst texten bra mot svart bakgrund och jag tycker det verkar som bra innehåll

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 13:28

Hmm... i och med att techbloggar är det met mest mättade segmentet på hela nätet så tror jag det behövs mer än en TwentyTen med lite css-modifieringar för att sticka ut.

Det funkar ju, men jag ser inga skäl till varför man ska besöka just din blogg och inte någon av de etablerade

När det gäller innehållet så tror jag du ska skippa att skriva om rykten om nya iPads och om att en Androidmobil fått en mjukvaruuppdatering.

Det finns mycket bättre, snabbare och mer heltäckande källor till den sortens nyheter.

I det här fallet är väl vad som lockar att läsa mer personliga infallsvinklar samt mer nischade nyheter.

Målet är ju att hamna i besökarens RSS-läsare eller bokmärkesmapp... och ditt starkaste vapen är att skriva personliga, lite längre artiklar. Är det mest sporadiska dupes av nyheter som redan flimmrar förbi från större kanaler blir det svårt att förtjäna en plats hos mig. Och jag är nog din målgrupp

Senast redigerat 2012-02-20 13:43
1
Bevaka tråden