Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker billigt och pålitligt e-mail hotel

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-11-01 21:10

Jag har två domäner som jag endast använder till mail.

Efter att ha haft loopia och nu senast Surftown så märker jag att deras lösningar är för påkostade för mig.

Det funktioner jag vill ha är ett emailhoasting/hotel som har följande egenskaper:
Minst 5 e-mail
IMAP
Godkända certifikat (verkar inte som att Surftown har det)
Minst 3 GB för mail
Ganska snabbt
Pålitligt
Gärna möjlighet till gratis support
Billigt

Har någon något tips på en lösning som passar detta?

Jag har hittatCliche som verkar ha en del av de saker jag söker men verkar bli dyrt om man vill kunna lagra en hel del mail.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2011-11-01 21:11

wopsa?

  • Medlem
  • 2011-11-02 00:02

Tack för tipset. Jag har funderat på Google men eftersom de har en historia av att analysera användare för att kunna skapa anpassad reklam gick det bort.

Ursprungligen av MP:

Tack för tipset. Jag har funderat på Google men eftersom de har en historia av att analysera användare för att kunna skapa anpassad reklam gick det bort.

Jag har några egna domäner som jag kör via GMail. Fungerar alldeles ypperligt. Kör man dessutom Mailplane som mailprogram så ställer man enkelt bort den reklam som Google skickar ut. Man kan dessutom i Google lägga in sin egen logga och anpassa utseendet till resp domän.

I Mailplane kan man dessutom ha alla konton samlade och enkel växla mellan dem. Helt perfekt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-11-01 21:31

Tuffmail
Ingen Clown IMAP á la Google. Allt är standard och fungerar utmärkt med varje mejlklient utan knot. Snabbt som attan. Fullständigt stöd för kryptering.
Och eftersom du kommer från Loopia kanske följande egenskap kan vara intressant för dig: Jag kan inte minnas att mejlservrarna har legat nere eller ens svarat långsamt under de fyra år jag använt tjänsten.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-01 22:24
Ursprungligen av jahve:

Tuffmail
Ingen Clown IMAP á la Google. Allt är standard och fungerar utmärkt med varje mejlklient utan knot. Snabbt som attan. Fullständigt stöd för kryptering.
Och eftersom du kommer från Loopia kanske följande egenskap kan vara intressant för dig: Jag kan inte minnas att mejlservrarna har legat nere eller ens svarat långsamt under de fyra år jag använt tjänsten.

Vem kör IMAP när det finns Exchange?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-01 21:33

One.com Web hosting  -  Domain • Hosting • E-mail   har ett enkelt och billigt upplägg. Jag har använt dem i 4 år för hemsida samt mail och är mycket nöjd.
//

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-11-02 08:27
Ursprungligen av bjhak:

One.com Web hosting..-..Domain • Hosting • E-mail.. har ett enkelt och billigt upplägg. Jag har använt dem i 4 år för hemsida samt mail och är mycket nöjd.
//

Instämmer. Använder också One.com Web hosting  -  Domain • Hosting • E-mail   sedan ett par år, mest för mail. Nöjd och inte en tanke på att byta.

  • Medlem
  • 2011-11-02 18:24

Hur fungerar One.com om jag har 5 emailadresser på samma domän?

Som jag förstår det betalar man 5 ggr. Stämmer det?

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-11-03 10:11
Ursprungligen av MP:

Hur fungerar One.com om jag har 5 emailadresser på samma domän?

Som jag förstår det betalar man 5 ggr. Stämmer det?

Tvärt om, obegränsad antal adresser.
Obegränsat antal e-postkonton - One.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-18 14:04

+1 på Google apps.

Känner mig tryggare med att få lite anpassad reklam av storebror än att ligga på nåt halvpajjigt litet webbhotell

Kan ju passa på att tipsa om Sparrow.app istället för Mailplane.. det är också en Gmailanpassad mailklient för skrivbordet men den känns mycket mer som en genuin mailklient än vad Mailplane gör.

Kan ju även varna lite för One.com, dom är billiga och ganska stabila. Men förr eller senare kommer du stöta på någon knäpp begränsning de har och då är det ett helvete att komma loss. Särskilt om du reggat domänen via dem.

  • Medlem
  • 2012-01-18 20:47

Jag har reggat domänen via one.com eftersom dom inte accepterade att domänen var registrerad någon annan stans.

Jag hoppas det inte skall bli något problem att få loss domänen om jag byter.

Deras nivå av tillmötesgående när de SÄLJER sin vara, säger väl allt om hur tillmötesgående de kommer vara när du vill lämna.

Jag använder fastmail.fm och har inga klagomål på det. Inte det billigaste alternativet, men som vanligt får man vad man betalar för.

Jag har gått över till Google Apps på alla domäner vi använder (åtta stycken) och det fungerar perfekt. Kan inte förstå den som betalar för eposttjänster när Google ger det gratis och antagligen betydligt mer driftsäkert.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-20 00:02
Ursprungligen av Björnström:

Jag har gått över till Google Apps på alla domäner vi använder (åtta stycken) och det fungerar perfekt. Kan inte förstå den som betalar för eposttjänster när Google ger det gratis och antagligen betydligt mer driftsäkert.

Det har ju sagts att det alltid är någon som betalar. Om det är inte är du, så är du förmodligen produkten.

If You're Not Paying for It; You're the Product

1
Bevaka tråden