Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivare via Time Capsule

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag vet inte riktigt om det här hör hemma på ett Mac-forum, men efter att ha googlat runt vet jag inte vart jag ska vända mig. Så jag försöker...
Jag har ett blandat stall: en Dell laptop med Windows 7 Home Premium, en Macbook och en Time Capsule i trådlöst nätverk via en Netgearrouter (från ComHem). Till TCn är en Brother HL-2240 skrivare kopplad med USB-kabel. Det är inga problem att skriva ut från Macbooken (of course) men det är lögn i havet från Dellen (ja, jag har installerat Bonjour men den hittar inte skrivaren). Dellen har f ö kontakt med TCn (spelar musikfiler i iTunes från den). Jag har försökt ta reda på om skrivaren är kompatibel med Bonjour men inte lyckats. Är det någon som har en aning om vad jag ska göra?
Staffan Fritz

Har skrivare kopplade via en Time Capsule, det funkar utmärkt och bärbara och stationära kan skriva ut.

Dessvärre har jag inga PC's alls. Jag vet inte ens vilken teknik som TC använder, men det är nog troligen Bonjour.

Letar på Brother.se http://www.brother.se/display.cfm/id/211480
hittar inte en stavelse om Bonjour i den skrivaren.

Men vad begär du i en GDI-skrivare för 1200:-.

Hade jag vart du hade jag sett till att få en riktig skrivare påhängd, en svartvit A4-skrivare med rejält pappersmagasin, kanske duplex och kopplat allt via RJ-45 Ethernet.
En sådan lösning kostar säkert inte mera än 2500:- idag, med kablar och allt som behövs.

Eller så kan du ju göra som jag - kasta Dellen utför berget

Tack för ert engagemang,
Jag hittade faktiskt svaret i en annan tråd, http://www.99.se/natverk-sakerhet/293058-kravs-bonjour-att-skriva-ut-pa-airport-extreme-med-windows-7-a.html
Det tog bara en stund innan jag fattade att skrivarporten inte skulle ha Netgearrouterns IP-adress (192.168.0.1) utan den som den tilldelat TCn (192.168.0.13)
Mvh//Staffan Fritz

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-22 15:20

Så enkelt kan det vara när man får mer info
Eftersom skrivaren är kopplad till TCn trodde jag att du hade angivit den IPadressen. Routerns IP har bara betydelse till/från yttre världen (Internet).

1
Bevaka tråden