Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken mus använder du till MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag bär med mig min MacBook Pro till och från jobbet varje dag. På jobbet har jag en Apple Magic Mouse och hemma kör jag en gammal (gammal!) Microsoft Intellimouse Optical USB. Konstigt nog har jag inget problem med att byta mellan dessa.

Vad använder du för mus till din MacBook Pro?

Jag har en (säkerligen ännu äldre!) Logitech standard 1A tvåknappsmus med scrollhjul för cad etc. För surfande mm blir det gärna en Magic Mouse. Men - den trivs väldigt dåligt med mina nuvarande musmattor, så innan jag skaffar något nytt använder jag trots allt min Logitech till det mesta. Vill jag scrolla och klicka tyst blir det trackpaden som gäller (har en MBP 15").

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-19 09:49

Magic Mouse för min del. Storleken är perfekt för väskan.

  • Medlem
  • 2012-02-19 09:59
Ursprungligen av onnyt:

Magic Mouse för min del. Storleken är perfekt för väskan.

För väskan, ja. För handen är den däremot alldeles för liten. Men eftersom jag är en renodlad märkesnörd fortsätter jag att köra med en alldeles för liten mus.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-19 10:33

Logitech MX 518, perfekt för handen.

Jag har en Magic Mouse i väskan och en Tragic Macpad på jobbet. I vissa lägen tycker jag trackpaden är lite jobbig, som när man måste klicka och dra en massa objekt, då åker alltid musen fram.

Jag klarar mig fint med tangentbordskommandon + trackpaden i nödfall, skulle inte släpa runt på en mus till den bärbara. Men det beror väl på hur/med vad man arbetar tänker jag.

Jag använder Magic Mouse eftersom den motiverar mig att använda tangentbordet så mycket som möjligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-19 14:22

Jag tycker styrplattan är helt suverän men jag har även en Apple Magic Mouse som jag använder ibland om jag pillar med något i Photoshop.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-19 14:34

Jag använder en Logitech Performance MX och en Magic Trackpad.

1
Bevaka tråden