Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC 2.0 på väg.

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Version 2.0 av VLC är snart tillgängligt för nedladdning och innehåller bl à ett helt nytt GUI, stöd för Blu-Ray etc. Läs mer nedan:

VLC 2.0 arriving with all-new UI, native full screen in Lion, Blu-ray support, more | 9to5Mac | Apple Intelligence

Vad betyder egentligen Blu-ray support? Kommer jag kunna koppla in en extern spelare till min Mac mini och ta del av allt Blu-ray har att erbjuda?

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Vad betyder egentligen Blu-ray support? Kommer jag kunna koppla in en extern spelare till min Mac mini och ta del av allt Blu-ray har att erbjuda?

Borde väl vara det som menas

Minns ni ryktet att VLC skulle läggas ner - det var inte länge sedan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-13 14:03
Ursprungligen av Zimmerman:

Minns ni ryktet att VLC skulle läggas ner - det var inte länge sedan?

Haha, jepp. Det stod på flera Macsiter. Men det var väl lite turbulent att de inte fick tag i utvecklare som vill hjälpa till? Skönt ialla fall att VLC lever vidare. Bästa trotjänaren för film.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-13 14:04
Ursprungligen av Zimmerman:

Minns ni ryktet att VLC skulle läggas ner - det var inte länge sedan?

Har för mig att det bara gällde Mac-versionen av den dock ? Var iof längesedan jag läste något om det så

  • Medlem
  • 2012-02-13 16:31

Helt rätt Drakfot. Konstigt dock att de satsar på en PPC-variant nu när alla andra skrotar stödet för denna modell.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-13 21:50
Ursprungligen av Dalle:

Helt rätt Drakfot. Konstigt dock att de satsar på en PPC-variant nu när alla andra skrotar stödet för denna modell.

Tycker det är lite kul att de även (fortfarande) stödjer PPC. Det finns nog många sådana maskiner som rullar på än idag (är nog en del Mac Pro mm gissar jag på)
Men visst, frågan är hur länge de kommer att fortsätta att stödja den arkitekturen.

Det är inga större problem att supporta PowerPC i sig, vad det hänger på är däremot om man vill supporta 10.5. Den dagen kommer stödet att slopas av den anledningen medan PowerPC supportas vidare under andra OS.

Det var väl bara iOS-versionen som togs bort från App Store av Apple? Eller så har jag missat pratet om att Mac OS X skulle sluta supporteras..

VLC är helt klart den bästa allround-spelaren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-14 21:28
Ursprungligen av keptang:

Det var väl bara iOS-versionen som togs bort från App Store av Apple? Eller så har jag missat pratet om att Mac OS X skulle sluta supporteras..

VLC är helt klart den bästa allround-spelaren.

Nja, jag har för mig att även OS X versionen var i fara för att det inte fanns några utvecklare. Men tack och lov verkar det har löst sig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-14 22:12
Ursprungligen av keptang:

Det var väl bara iOS-versionen som togs bort från App Store av Apple? Eller så har jag missat pratet om att Mac OS X skulle sluta supporteras..

VLC är helt klart den bästa allround-spelaren.

VLC for Mac's Future in Danger, More Developers Needed

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-18 20:51

Där fanns VLC 2.0 färdig.
VideoLAN - VLC 2.0 Twoflower

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-18 21:21
Ursprungligen av joakimo:

Där fanns VLC 2.0 färdig.
VideoLAN - VLC 2.0 Twoflower

Kommer icke upp i inbyggda uppdateraren för mig. Skall man behöva installera manuellt?

Snygg google translation på release.

här ploppar den upp helt kavat - prova igen vetja!

Härliga nyheter. VLC är mitt favoritprogram

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-19 08:50

Nu väntar vi bara på en ny app oxå

nedladdning pågår

Sitter o ser mina inspelade avsnitt av Stargate där åtminstone de tre första säsongerna har ganska grynig bild men det verkar som att nya VLC faktiskt förbättrar bilden en aning

Senast redigerat 2012-02-19 12:19
1
Bevaka tråden