Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4G MiFi i Sverige?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I resten av världen är det, som ni kanske vet, betydligt vanligare med så kallade MiFi för att enkelt surfa på en uppkoppling. Fram tills nu har jag inte känt behovet av något sådant då det är väldigt simpelt att internetdela från luren nuförtiden (som man dessutom alltid har med sig!) 7.2 är dock på tok för segt med vetskapen att man bor i landet med det första 4G nätet. SÅ! Fram tills dess att LTE blir standard i iPad, iPhone och all annan skit man använder hade det varit jäkligt behändigt med en 4G Mifi och ett surfabb från telenor typ.

Alltså.

Vad kör våra operatörer på för spektrum för LTE? Såg att Novatel har en MiFi som stödjer 700 Mhz LTE, men det verkar svårare att hitta en som inte är Verizon brandad, därmed låst.

Kan inte vara ensam om att ha tänkt såhär?

Har för mig att Telenor, Tele2 och Telia ska köra på 800 (Telia 900Mhz?) och 2800 Mhz. Dock på det lägre spektrumet så är det en teoretisk hastighet (downlink) på ca 30mbit.

Jag verkar dock inte hitta ngn liten pryl som har stöd för de 4G-frekvenser vi har i Sverige. Alt att du kan köpa dig en Galaxy Tab med 4G.

1
Bevaka tråden