Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

APN i OSX? Använda APN som 3G modem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sandviken
  • 2012-02-17 16:09

Hej, kanske är helt ute och cyklar nu, men visst kan man använda sin smartphone som 3G-modem via APN? Har nämligen en Nokia Lumia 800, OS: Windows Phone 7.5 som saknar stöd för wifi-hotspot, (mycket märkligt att de saknar den funktionen, men det är en annan diskussion). Därför undrar jag om man kan gå via APN och ansluta telefonen med USB kabel? I så fall hur ställer man in enheten på telefonen och datorn. Har OS X Lion på macen och har halebop som operatör på telefonen.

Kan tänka mej att ni kanske inte vet så mycket om Windows Phone eller Nokia eftersom det är ett Apple forum men man kanske kan få hjälp på macfronten iaf, och om det ens är möjligt. Tacksam för alla förslag

Telefonen måste stöda det.

Kika här t.ex. Internet Sharing at Nokia Lumia 800 - xda-developers
Det verkar gå att aktivera internet sharing med någon app eller vad det är.

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2012-02-17 16:53

Jag har kollat på några sådana lösningar med verkar inte fungera nå vidare... Nokia har gått ut med att de ska släppa wifi-hotspot senare under året så. De är om jag kan komma åt 3G via usb som är relevant, om det är möjligt, via APN. Om det finns nå APN inställningar på Mac.

1
Bevaka tråden