Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac - "Kom in och var nörd för en stund"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker det var en rolig slogan - fick den via iChat nyss

99 - Inte riktigt hundra.

För mig som är ny - varför "99"?

Ursprungligen av barbapappa_86:

För mig som är ny - varför "99"?

99% Mac. 1% Offtopic.

Ursprungligen av barbapappa_86:

För mig som är ny - varför "99"?

99 % Mac, 1 % annat.

99% Apple-mojänger. 1% annat. Numera?
Jag skulle faktiskt döpa om sajten och ny logga; bara 99 (som domänen). Jag tror inte man behöver ha beskrivning i namn/logga. Beskrivning/information finns ju i "99" - man måste bara hämta den (på nätet t.ex.) :-). Det började med...

Snart finns ju inte "Mac" längre så det kanske är dags för en 99:a

Ursprungligen av Björnström:

Snart finns ju inte "Mac" längre så det kanske är dags för en 99:a

Med tanke på att du befinner dig i Stockholm Björnström borde det passa dig perfekt

Mac är ju ett mycket starkt varumärke och en vitt spridd benämning på en av två plattformar som har en historia som handlar om persondatorns tillkomst. Mac är ett begrepp. En arketyp. Jag är säker på att Apple även i fortsättningen kommer att kalla sina laptops och desktops för Mac eller att Mac finns i namnet. Hos allmogen är Mac större än Apple :-D. Har du en PC eller Mac? Säger man: har du en PC eller en Apple-dator eller en OSX-dator - så tittar många oförstående. Döper dom om sina datorburkar till något annat är dom ungefär lika smarta som om Coca-Cola Company skulle byta "Coke" mot något nytt (också slang som snabbt varumärkesskyddades) :-D.

1
Bevaka tråden