Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med extern hårddisk kopplad till Time Capsule

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-02-12 15:31

Jag kör en extern (USB-driven) hårddisk till min Time Capsule där jag strömmar all min media ifrån. De senaste veckorna (kan inte komma ihåg efter nån specifik uppdatering) så krånglar det allt mer. Time Capsule verkar "spotta" ifrån sig den externa disken helt huxflux. Jag försöker dubbelklicka på den och står det något i stil med "Seagate är inte tillgänglig". Jag går då och drar ur disken och pluggar i den igen och det fungerar som vanligt.

Någon som vet varför detta sker? Lite irriterande då jag haft en stor nerladdning på under natten men imorse så är det bara en röd pil i uTorrent då Time Capsule återigen verkar ha kopplat bort disken.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-02-13 13:22

Har du möjlighet att testa att driva disken med extern strömförsörjning? Kan vara det som spökar..

  • Medlem
  • 2012-02-13 13:41

Jag har ett liknande problem, med att disken körs igång var 10 minut som sedan kopplas bort.. detta sker även under användning och förflyttning av filer när datorn är igång.
Så långt jag har kommit är att min macbook försöker köra timemachine mot airdisken enligt loggarna och misslyckas. Den avmonterar disken och vips är den inte längre tillgänglig. Den gör detta trots att jag inte använder time machine mot en airdisk och endast kör med usb disk direkt i datorn för backup.

Här har du lite hjälp på följande tråd:
https://discussions.apple.com/thread/3498970?start=0&tstart=0

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-02-17 00:44

Har tyvärr inte möjlighet att testa disken mot extern ström då den endast kör usb.
Jag kör Time Machine-backupen mot Time Capsulen så den externa disken används endast till lagring. Och som du säger, spelar ingen roll att aktivitet pågår på disken utan den koppla ifrån iaf. Får kolla in länken du bifogade.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-17 10:38

Det finns y-kablar med USB där den ena kan användas för etern strömmatning. Men de kan vara svåra att hitta.

1
Bevaka tråden