Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krävs Bonjour för att skriva ut på Airport Extreme med Windows 7

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-02-16 14:44

hej jag har en airport extreme som jag satt min canon ip4600 på usb porten

ska skriva ut från en pc med windows 7 i

läste att att man ska kryssa i bonjour men det går inte för mej då kommer det upp att man ska ha igång wan eller va det nu heter

måste man ha i bonjour ?

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-02-16 21:39

igen som vet detta eller finns ju inget att redigera som det står att man ska välja i menyn

exact så har står det i airport extreme när jag ser min skrivare canon ip4600 så har jag kryssat i den som går att göra dela skrivare via wan
kryssar man där så får man tillgång till nästa kryss ruta där står det.dela skrivare över internet med bonjour.sen ska jag välja uppdatera

då kommer detta fram .korrigera problemen nedan innan du uppdaterar den trådlösa airport-enheten.obejkt dela skrivare över internet med bonjour.

vid global annonsering av tjänster via bonjour krävs ett WAN-värdnamn .du kan konfigurera bonjour-inställningarna genom att klicka på knappen redigera i panelen airport extreme i airport-inställningarna.

sen har jag kryssat i denna rutan som är på sidan dela skrivare över internet med bonjour...

sen uppdatera men det går inte för samma meddelande som ovan kommer bara fram

Du behöver inte klicka i att du ska dela ut skrivare via Bonjour via WAN. Internt är det igång och jag antar att det är en dator i ditt interna nätverk du vill konfigurera?

Är Bonjour för Windows installerat på Windows 7 burken?
Det är det lättaste sättet att installera en skrivare på Windows 7 på "Apple-manér".

Annars kanske detta hjälper dig?
Printing from a Windows XP PC to a printer attached to an Airport Extreme Base Station or Airport Express
Print to an Airport Extreme USB printer from WinXP - Mac OS X Hints

Man lägger in skrivaren med en IP-adress. Om det inte fungerar så kan jag försöka mig på en guide till helgen på svenska...

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-02-16 22:57

ok ska testa detta tackar hade varit bra med en guide på svenska

Hej suddgummi,
Tack för länken! Den ordnade så att jag nu kan skriva ut från en laptop med Windows 7 (lite annat utseende på dialogrutorna bara) via Netgearrouter till Time Capsule till en Brother HL-2240!
Mvh//Staffan Fritz

1
Bevaka tråden