Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airtunes problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-16 18:51

Asså det här med Airtunes. Hur fan är det tänkt att fungera. Har nu suttit och lyssnat på musik från min iMac och streamat detta till min stereo med en Airport Express som mottagare så att säga. Det tar väll ungefär en timme innan det börjar att hacka och det gäller alla enheter. Funderar att backa tillbaka till Panther,då fungerade allt. Har en gammal PB och utan problem?

Vad kör du för operativsystem och på vilken dator? Hur mycket internminne och hur mycket ledigt på hårddisken?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-16 19:23

Har allt det nyaste på alla prylar. Nu sist var det en streaming från en iPhone 4 ( inte s).Ok i typ 45 min men efter det hack hack. Försökte med min iMac med extra allt. Samma jävla hackande .Jag tycker att det över huvud taget inte skalla finnas trögheter i systsemet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-17 19:18

Nu var du väldigt negativ
Du kan väl svara på Björnströms frågor.... nu vet vi bara att du har en iPhone 4 och någon typ av iMac "med extra allt", vad nu det innebär. Eller du kanske inte vill ha hjälp, utan bara skriva av dej lite?
Kollat att byta kanal på WLAN?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-17 19:46

Så här ser det ut.

iMac i7 27" 2.8 GHz 8Gb Ram. Lion 10.7.3
MBP 15" 2,53 GHz Core 2 Duo 8 GB Ram. Lion 10.7.3
MBP 13" 2,26 GHz Core 2 Duo 8 GB Ram. Lion 10.7.3
iPhone 4
Airport Extreme den utan dubbla band.
Två st Airport Express

Enheterna är inte speciellt långt från varandra, som längst max 5m och det är heller inte en massa betong emellan. Det fins heller inte några andra nätverk som stör, folk har inte datorer här. Har testa att byta kanal två gånger utan förbättring. En sak som slog mig, kan magneterna i högtalarna påverka signalen om man har Airport Expressen för nära? Kan inte testa nu men gör ett försök i morgon med att flytta bort den en bit från högtalaren.

1
Bevaka tråden