Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Feedback: 99mac för Android

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ta en titt här:
99mac för Android

Du som har en Android mobil - kan inte du hjälpa oss att ta fram 5-6 olika screenshots som vi kan lägga upp på Android market?

...och du som undrar när 99mac för iPhone kommer kan läsa den här tråden:
http://www.99.se/feedback/283973-forsta-traden-startad-i-99mac-iphone-app.html

Jag skulle kunna göra det om det inte vore för att ta skärmbilder med en Android-telefon är ett stort sorgligt skämt (om man kommer från iPhone-världen). Antingen får man installera Android SDK på sin dator eller hacka telefonen för root-access.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-19 11:08
Ursprungligen av Adrian B:

Jag skulle kunna göra det om det inte vore för att ta skärmbilder med en Android-telefon är ett stort sorgligt skämt (om man kommer från iPhone-världen). Antingen får man installera Android SDK på sin dator eller hacka telefonen för root-access.

Men den kan spela upp Flash!

Ursäkta OT

skriver detta från en HTC desire

Här är fyra bilder som vi fått från en som inte är medlem på forumet:

Ursprungligen av Adrian B:

Här är fyra bilder som vi fått från en som inte är medlem på forumet:

Det var inte vackert, hoppas iOS-appen ser bättre ut.

Ursprungligen av keptang:

Det var inte vackert, hoppas iOS-appen ser bättre ut.

Så här ser 99mac 1.0.0 för iPhone ut!

Laddade ner och provade. Inte så pjåkigt, även om jag personligen inte riktigt ser poängen med en app för att läsa en websida. Men den gick som en oljad blixt. Ska skriva ett omdöme på market när jag får tid.

Sagt och gjort. Inklusive tips på hur ni kan få den sista stjärnan.

Perfekt! Vi får nog göra om app-grafiken helt enkelt!

Nu släppte vi 99mac för Android och 99mac för iPhone officiellt!
http://www.99.se/artiklar/2511-gratis-paskagg-till-99mac-iphone-android.html

När man försöker öppna kommentarer till en artikel som t.ex. http://www.99.se/artiklar/2511-gratis-paskagg-till-99mac-iphone-android.html visas kommentarerna kort, felmeddelande: `Comments not enabled`, sen stängs kommentarerna och återvänder till artikeln.
På Forum-inlägg funkar det.

App2sd, tack!

Ursprungligen av morgan_a:

App2sd, tack!

Ska ta upp det med utvecklarteamet - gissar att jag inte kan ändra det genom en inställning i Android Market Publisherkontot...

Nä, men det är inte så svårt heller - det är bara för devgrabbarna att slå på det valet i en xml-fil innan de kompilerar appen. Om de behöver mer info kan de kolla:

App Install Location | Android Developers

Ursprungligen av GustafMA:

Nä, men det är inte så svårt heller - det är bara för devgrabbarna att slå på det valet i en xml-fil innan de kompilerar appen. Om de behöver mer info kan de kolla:

App Install Location | Android Developers

Tack för tipset - ska vidarebefordra det!

PS. Varför behöver man app2sd överhuvudtaget? Är det för att telefonerna har för lite internminne?

Ursprungligen av Björnström:

PS. Varför behöver man app2sd överhuvudtaget? Är det för att telefonerna har för lite internminne?

Ja och nej - det där skiljer, i vanlig ordning, mycket mellan olika modeller. På gamla HTC Desire finns t.ex. bara ~100 MB tillgängligt för appar i det interna minnet, medan telefoner som Galaxy S reserverar ~2GB för appar internet. Men det har varit standard att installera appar på sd-kortet sedan 2.2 kom, och folk blir helt enkelt irriterade när en app som inte har någon egentlig anledning att ligga internt ändå vill göra det.

Nu är 99mac för Android uppdaterad till version 1.1.3.

Testa gärna och kommentera!

Har vi inte någon Android användare här på 99mac?

Ursprungligen av Björnström:

Har vi inte någon Android användare här på 99mac?

Alla har förhoppningsvis övergett det systemet till förmån för iOS eller Windows Phone.

Ursprungligen av Björnström:

Har vi inte någon Android användare här på 99mac?

Jag tänkte uppdatera och prova idag, men klienten har gått från att vilja ha rättigheter till internet (förståeligt) i förra versionen till att vilja få rättigheter att rota runt i filsystemet och adress-, telefon- och kontaktolistor också. Något jag inte ser någon som helst anledning att låta en bekvämlighetsapp som ersätter webbrowserna göra. Kan vara därför: android flaggar ju utökade behörighetskrav väldigt tydligt och synligt och jag kan inte vara den ende som undrar vad appen ska ha min kontaktlista till...

Ursprungligen av GustafMA:

Jag tänkte uppdatera och prova idag, men klienten har gått från att vilja ha rättigheter till internet (förståeligt) i förra versionen till att vilja få rättigheter att rota runt i filsystemet och adress-, telefon- och kontaktolistor också. Något jag inte ser någon som helst anledning att låta en bekvämlighetsapp som ersätter webbrowserna göra. Kan vara därför: android flaggar ju utökade behörighetskrav väldigt tydligt och synligt och jag kan inte vara den ende som undrar vad appen ska ha min kontaktlista till...

Ok - det är inget jag känner till eller kan göra något åt tyvärr. Appen "byggs" av leverantören av ramverket som vi använder, vi har ingen insyn eller möjlighet att ändra något. Trist.

Ursprungligen av Björnström:

Ok - det är inget jag känner till eller kan göra något åt tyvärr. Appen "byggs" av leverantören av ramverket som vi använder, vi har ingen insyn eller möjlighet att ändra något. Trist.

Du kan ju prova att tala om för dem att det enda de ska se till, efter att ha använt vilket ramverk de nu använder för att skriva applikationer i men innan kompileringen, är att öppna AndroidManifest.xml och ta bort alla andra instanser av taggen <uses-permission> än den som gäller "android.permission.INTERNET". Det är en textfil som ingen ens tillnärmelsevis kompetent appbyggare borde kunna gå bet på att modifiera i godtycklig texteditor. Eller för all del se det som en indikation på något om dem ifall de inte fixar det.

Ovanstående är väl symptomatiskt för varför androidanvändare inte ser sig föranledda att delta här.

Ursprungligen av GustafMA:

Ovanstående är väl symptomatiskt för varför androidanvändare inte ser sig föranledda att delta här.

Det är viktigt att poängtera att alla är välkomna - även de som råkar köra android på sina telefoner. Men jag tycker nog att man får räkna med ett par eller några illasinnade kommentarer om det operativsystemet. Sedan är det så klart så att man ska komma ihåg att det är operativsystemet som får kritik och inte de personer som kör det.

Red: Vi ska inte diskutera detta i tråden. Jag kände bara att det behövdes ett svar till din kommentar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-17 19:19

Det finns, jag har sett ikonen i något inlägg....

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-02-24 20:10

Jag testade appen på min Motorola Xoom med Ice Cream Sandwich, men appen är tydligen inte gjord för annat än telefoner, den startade
utan problem men använde inte 10-tums skärmen helt optimalt.
Jag har också haft den på min SonyEricsson X10, men en fyratums skärm är så liten att läsa något på någon längre tid (för att inte tala om 3,5 tums skärmar som min iPhone 4S)..

Kanske en version för surfplattor skulle vara en ide?

Ursprungligen av mattiL:

Kanske en version för surfplattor skulle vara en ide?

Ja, verkligen. Får hoppas att det dyker upp!

Nu har vi släppt 99mac för Android version 1.2!

Android Market behöver normalt ett par timmar att uppdatera. Du hittar alltid länk till våra appar i sidfoten och här:
https://market.android.com/details?id=com.vbulletin.build_78

Bevaka tråden