Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan jag skapa en OS X Lion start skiva från min......

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värnamo
  • 2012-02-14 22:06

Hejsan

Kanske en dum fråga. Men som alla redan vet, när man köper en ny mac nu förtiden följer ingen skiva alls med längre.
Nu är min fråga, kan jag skapa en själv från min egen system vilket är OS X Lion redan och hur jag går tillväga???
För man blir ju ganska rädd när man tänker att om nått händer datan så har man inte ett s*** att kunna göra.

Tack i förhand!!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-02-14 22:11

Du behöver ingen skiva. Du har internet recovery och kan installera om allt bara du har tillgång till internet.

OS X Lion: Om Lion Återställning

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-14 22:21

Men om du vill förbereda dig för kärnvapenkrig och ny istid kan du göra en installations-pinne på USB:

How to make a bootable Lion install disc or drive | Macworld
How to Make a Bootable Install Disk of Mac OS X Lion | Cult of Mac

Och ett litet script som hjälper dig göra samma sak: Serial Serveur » Lion DiskMaker (US)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-02-14 22:26

Men du IngoX, dina tips förutsätter väl att Lejonet är köpt i Mac App Store (eller lånat på internet). Inte samlar dom ihop filerna från ett färdiginstallerat Lejon?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-14 22:28

Det är bara att logga in på sitt Apple-id och ladda ner ESD-filen igen. Så får man senaste version också.

För att förtydliga: "Köp" Lion igen i App-store, App-store känner av att du redan köpt Lion och du laddar ner ny kopia gratis.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-14 22:38

Förlåt, jag är dum i huvet och tänkte inte på att det var en köpt dator med förinstallerad Lion. Nej, då får man punga ut med 229 kr på AppStore...

Eller 595 kr på AppleStore OS X Lion USB Thumb Drive - Apple Store (Sverige)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-02-14 22:42

Det kan det kanske vara värt om man vill vara förberedd på jorden undergång.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-15 08:22
Ursprungligen av Mija:

Det kan det kanske vara värt om man vill vara förberedd på jorden undergång.

Men då kan man ligga lågt tills framåt den 21 december, det är ju då jorden ska gå under.

1
Bevaka tråden