Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacFuse fungerar inte med Lion

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-08-11 21:18

Hoppas jag träffat rätt i forum här nu.

Jag har inte använt min ext HD Western Digital sedan 19 juli och när jag skulle plugga in den , så hade jag bara läsrättigheter.
Aha tänkte jag, nåt stämmer inte eftersom jag laddat in Lion 10.7. Och det lilla insticksprogrammet som jag använt heter "MACFUSE", så jag läste på om det och hämtade hem det senaste 2.2, som ska vara Lion-kompatibelt. Men icke
Så nu har jag fortf bara läsrättigheter på min disk (den är konverterad till en NTFS-disk och jag vill ha det så i fortsättningen också. Lösning på detta? Nån som vet?

Använder NTFS for Paragon också, men det är MACFUSE som är problemet. Den vill inte lira med Lion!!!!

Ursprungligen av mactosh:

Hoppas jag träffat rätt i forum här nu...

Nja, du säger ju själv att MacFuse är problemet, så jag tycker att tråden passar bättre under "Övrig mjukvara" än under "Mac OS X".

/Mod

Enligt MacFUSE maillista är det OSXFuse eller Fuse4x som gäller. MacFUSE har inte uppdaterats sen 2008 så det är inte så konstigt om den inte har stöd för Lion.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-08-11 22:11

Det verkar som att MacFuse är dött. Ett av projekt som har tagit vid är OSXFUSE.

https://groups.google.com/group/osxfuse-group/browse_thread/thread/de1ee0e10d41abb1

Ursprungligen av mactosh:

Hoppas jag träffat rätt i forum här nu.

Använder NTFS for Paragon också, men det är MACFUSE som är problemet. Den vill inte lira med Lion!!!!

Av vilken anledning använder du två "drivers" för att kunna skriva till en NTFS-disk? Det låter som en källa till problem.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-13 12:14
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-13 12:21

Jag är nöjd med OSXFUSE. Har inte behövt tänka på det sedan jag installerade det - just som det ska vara.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-13 23:05

Det blev Fuse4x för mig, för det finns i MacPorts. Funkar kanonbra med sshfs

1
Bevaka tråden