Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex vägrar indexera en ny mapp med filmer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Av någon anledning har jag fått mitt första Plexproblem idag. Jag lade en mapp med filmer i min vanliga "TV-shows" mapp men Plex vägrar att indexera just den. Tre andra filmer jag lagt i "Movies" mappen indexerades direkt.

Har testat starta om mediaservern och indexera flera gånger. Några förslag? Jag har dubbelkollat rättigheterna på mappen och dom är normala...

Det är väl för att filmerna är i mappen "TV-shows", har för mig att den endast hittar serier om du har valt att den ska söka efter serier.

Plex-gurun har nog ett svar

Enligt min erfarenhet så missar TV-Shows även tv-serier om de inte är döpta med säsongs och avsnitts-info

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-13 11:09
Ursprungligen av Brandylf:

Enligt min erfarenhet så missar TV-Shows även tv-serier om de inte är döpta med säsongs och avsnitts-info

Det här är min erfarenhet också. Man måste döpa filerna till "sXXeXX". Om det heter "part 1" eller liknande dyker de inte upp.

Ursprungligen av -David-:

Det här är min erfarenhet också. Man måste döpa filerna till "sXXeXX". Om det heter "part 1" eller liknande dyker de inte upp.

ja det är ett absolut måste / krav ...

Ursprungligen av -David-:

Det här är min erfarenhet också. Man måste döpa filerna till "sXXeXX". Om det heter "part 1" eller liknande dyker de inte upp.

Här finns bra info om hur det fungerar.

PlexNine PMS Naming Guide - Plex

Ursprungligen av barbapappa_86:

Här finns bra info om hur det fungerar.

PlexNine PMS Naming Guide - Plex

Kan bekräfta att när jag använde den där guiden så fungerade plötsligt allting perfekt

katalogstruktur?

Jag har samma problem. Plex indexerar inte allt jag har heller. Beror det på antalet mappnivåer eller något annat?

Har ni gjort en deep scan eller en Force refresh .... det brukar lösa det ..

PlexNine PMS MediaManager - Plex

1
Bevaka tråden