Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Elevation Dock första Kickstarterprojekt att nå en miljon dollar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-13 10:36

Ser bra ut, priset kanske är lite i värsta laget (90 dollar står det va?)

Japp, 90 dollar är alldeles för mycket för en sådan lösning. Ställer mig tveksam till om den är "snygg" dessutom, men det kanske övervinns av funktion(!?).

  • Avstängd
  • 2012-02-13 12:40

Jag skapadd en tråd för ett tag sen om kickstarter... den här kanske hade passat där

http://www.99.se/99lounge/291615-kickstarter-projekt.html

Finns det något liknande för nya entreprenörer även i Sverige eller i EU?

Påminner lite om laddstationen till den gamla Motorola MicroTAC 5200 som jag hade i början av 90-talet. Robust och stabil och med plats att även ladda reservbatteri!
Kan tänka mig att inhandla en Elevation Dock men 90 dollar är lite saftigt. Går (nästan) lika bra att limma fast en vanlig docka på en lagom stor plåtbit.

Är du säker att dom hann före Double Fine (som strax passerar 1.7 miljoner dollar, bara några dagar in i det hela)? Det måste varit på håret hur som helst
Eller du kanske menade den första som vid "auktionens" utgång nått en miljon?

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Är du säker att dom hann före Double Fine (som strax passerar 1.7 miljoner dollar, bara några dagar in i det hela)? Det måste varit på håret hur som helst
Eller du kanske menade den första som vid "auktionens" utgång nått en miljon?

Jo, jag är rätt säker, har du läst vad jag skrivit? Läs artikeln om Kickstarters galna 24 timmar när allting hände, som jag länkade till i artikeln (där nämner jag också Double Fine-projektet fast inte vid namn). Där har du svart på vitt i vilken ordning allting hände:

Citat:

Thur, 2:08pm: Elevation Dock becomes the first Kickstarter project to see $1 million in pledges! Wow!

Inte någonstans i filmen kan jag se att elevation dock faktiskt laddar iPhone. Synd att den är såpass stor och ful. Satte lite dubbelhäftande tejp under min Appledocka, funkar fint

1
Bevaka tråden