Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

05:25 lördag morgon och jag startar kaffemaskinen

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag blev pappa i September till en liten Linnea Björnström. Japp - inget é utan bara ett e. Det är problem nog i passkontroller och visumansökningar med bjoernstroem och prickarna att vi tänkte underlätta hennes liv lite grann.

Det är ingen överdrift att allt förändras när man har en ny familjemedlem, nästan lite chockartat i början. Nu är det hur fantastiskt som helst och jag har försökt lägga mycket tid hemma. Förr kunde jag lätt lägga 2-3 timmar online på kvällarna men nu är det i princip "locket på" från att jag kommer hem vid 17.30.

Senaste dagarna har varit extra speciella - vi försöker "skola in" en ny sovtid vid ca 19.30 så att hon sover själv hela kvällen tills vi vuxna kommer till sovrummet några timmar senare. Det innebär att jag har lagt mig intill henne..och somnat...tre kvällar i rad. Vaknar med "jetlag" på morgonen helt förvirrad efter tio timmars sömn eller mer.

Idag vaknade jag 05.25 helt klarvaken så jag sitter här med en kopp kaffe och passar på att fixa lite roliga grejer

Godmorgon allihopa! Bilden nedan från igår när Linnea testade min nya dunjacka - stor succé

God morgon!

Startade kaffet ungefär samtidigt, men i mitt fall oavhängigt barn och helt beroende på tenta kl 9...

Känner igen det där, och då är verkligen kaffemaskinen ens bästa vän! Vet inte hur många gånger jag vaknat i grabbens säng med mer eller mindre krokig rygg..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-04 13:56

Så söt hon är lilla busfröet

Största problemet med att stiga upp 05 är att man börjar bli gäspig redan vid 18-tiden. Middag och ett glas rött och sen blir det jobbigt

Ursprungligen av Björnström:

Största problemet med att stiga upp 05 är att man börjar bli gäspig redan vid 18-tiden. Middag och ett glas rött och sen blir det jobbigt

Vänta bara till de stora magsjukorna börjar gå på dagis, då är man glad om man får sova 20 minuter / natt....
Sen att gå upp 05:00... det gör jag varje dag hela veckan för att ta mig till jobbet, och man vänjer sig aldrig vid dem tiderna, inte jag i alla fall... brukar försöka ta en 30 minuters lur på lunchen, det hjälper

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-04 19:17

Väldigt fint namn måste jag säga.. Söt flicka med

Här kör vi på såväl kaffet som äggamaskinen 5:30... lyxigt med nykokta smarriga ägg på morgonen...

Skulle jag skaffa en unge skulle det ju bli tvunget en "Max" *

* Max Planck's konstant är det ju....

Det blir spännande att se om kaffemaskinen åker på vid 05.25 imorgon igen

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-02-10 23:56

Jag kom på mig själv att sitta här och flina jättefånigt.

Förklaring: Guuud vilken liten sötis som ligger där i dunjackan!

06.25 vaknade jag utan larmet. Vad har hänt - lillan sover fortfarande. Nu är klockan 07.15 och jag har både druckit kaffe, läst ena morgontidningen och hunnit sitta med min MacBook Pro ett tag.

Just idag hade det varit bra om hon hållit "schemat" för vi ska få gäster vid 11 och då ska hon ha hunnit vara uppe, ätit etc och sovit en gång till innan dom kommer. Nu blir det tight

Ursprungligen av Björnström:

06.25 vaknade jag utan larmet. Vad har hänt - lillan sover fortfarande. Nu är klockan 07.15 och jag har både druckit kaffe, läst ena morgontidningen och hunnit sitta med min MacBook Pro ett tag.

07.15...? Lucky bastard!

Mina grabbar har nog aldrig sovit längre än 06.00... "Dom sover längre när dom blir äldre". Pyttsan. Skitsnack.

Men kul för dig.... jag är inte bitter

Jag älskar att stiga upp tidigt så för mig är det inget problem. Jag mår som bäst om jag får sova 22.30 - 05.45.

Det är tur för annars hade jag inte kunnat följa min favoritsport AFL där matcherna ofta börjar 06 på helgerna

08:23, uppe. hundpromenad......

filmat lite hundar på senaste.

http://www.marinilsson.se/2012/02/tgif.html

06.40 vaknar yngsta dottern. En kvart senare den äldsta. Kaffekokaren går för högtryck. Om en stund är det simning med 4-åringen, sen ska hon på barnkalas. Imorgon kl. 9 är det babysim med 1-åringen.

Jag vaknade 07.30. trots att jag inte behövde gå upp förrän vid åtta och la mig efter 00.00. Är skönt när sånt händer Har dock inga barn att "skylla" på, bara mig själv

Grabben är 4.5 nu och sover till åtta på helgerna, löjligt skönt efter lika många år med 06:00 som starttid..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-12 05:39

Godmorgon, sitter med nybryggt kaffe från min Moccamaster. Det är en högtidsstund varje morgon, den här första muggen med kaffe. Den slå alla andra kommande muggar under dagen och kvällen. Btw, jag går frivilligt upp ca 5.00 varje morgon, vardag som helg

Personligen är jag knappt frivilligt uppe och försöker få i mig lite frukost innan jag ska iväg och jobba. Har precis malt och pressat en kanna kaffe som nu står redo i hallen att följa med till jobbet. Kaffemaskinen på jobbet gör inte kaffe, den låter, brummar och fräser för att sedan spotta ut någon form av svart vätska. Många blir lurade och tror att det är kaffe.

Vi steg upp 07.00 här och det blev en Nespresso "Roma" rätt kvickt. Alla glada och nöjda

Sovmorgon till 08:30, nu pressokaffe sedan blir det Muurikka-lunch ute i solen. Härliga dagar!

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-02-12 10:19

Jo, brukar vara jag som stiger upp med barnen och fixar frukost och kokar kaffe om helgerna. Mysigt, men nu börjar barnen bli så stora (stora snart 6 år, lilla är 2 år) att de kan vara uppe en stund själva så man kan få kramas med frugan lite i sängen innan man behöver stiga upp

Det bästa med vintern är att det är vinterstudion och idag började den riktigt tidigt Kaffet är laddat, nymalet för bästa upplevelse naturligtvis. Dock är inte barnen lika glada då pappa ockuperar TV:n, det är nämligen inte samma sak att ha det på SVT Play på datorn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-12 10:31

Jag sover fortfarande jag har ju tonåringar dom stiger inte upp före kl. 12.00 någon helgdag

Det är när man skaffar barn börjar förvandlingen till morgonpigg gamling tydligen.
Gick upp med min 17-månaders dotter och fixade frukosten vid 06:20, hon tog sovmorgon i dag.

En annan sak jag kommer på mig själv är att jag nynnar på sånger från barnkammarboken numer. Min top10 på spotify är också fylld med barnsånger.

Det blev 06.30 imorse efter en helkväll igår med vänner och vin. Men jag klagar inte

Ursprungligen av Björnström:

Det blev 06.30 imorse efter en helkväll igår med vänner och vin. Men jag klagar inte

Du tog alltså sovmorgon? Själv vaknade jag samtidigt av en 1-åring som trummade på mitt bröst och sa "BA! BA!".

  • Medlem
  • 2012-02-18 12:50

Min inre klocka drar igång mig 6.30. Lite kaffe och prata med katten. Sen kan man dra över täcket en stund igen. Riktigt gott!

8.37 måndag morgon och jag gasar upp kaffekokaren.

Jag tappade precis min morgonlatte över jeans, skor och skjorta. Välkommen till min
måndag!

Bevaka tråden