Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med DynDNS

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så trevligt!
Jag fick ett mail från sheriffen om att Plexgurun var tillbaka.
Så nu passar jag på.

Plex verkar vägra DynDNS adresser!?

Matar man in IP-adressen med siffror funkar det, men inte DynDNS adressen, (som består av tre ord med punkt emellan).

Jag vet att det inte är fel på DynDNS tjänsten eftersom jag har andra appar där den fungerar, som t ex iStat.

Så vad säger Gurun, och andra, om det?

Örjan

Vad har du för dator? Vilka nätverkskort? Är Plex konfigurerat att lyssna på rätt nätverkskort?

Ursprungligen av the örjan:

Så trevligt!
Jag fick ett mail från sheriffen om att Plexgurun var tillbaka.
Så nu passar jag på.

Plex verkar vägra DynDNS adresser!?

Matar man in IP-adressen med siffror funkar det, men inte DynDNS adressen, (som består av tre ord med punkt emellan).

Jag vet att det inte är fel på DynDNS tjänsten eftersom jag har andra appar där den fungerar, som t ex iStat.

Så vad säger Gurun, och andra, om det?

Örjan

Hallå där!
Först måste jag fråga lite tråkiga följdfrågor innan vi kan börja gräva i problemet.
1. Vilken version av Plex använder du, och vilken version av PMS?
2. Vilket OS är respektive programvara installerad på?
3. Var försöker du mata in din DynDNS-adress, och till vilket syfte?

Det finns plex för iOS, Android, ATV2, Windows, OSX, TV-apparater, Rokus, GoogleTV och en bunt med NAS-maskiner.

behövs dyndns lösning längre för PLEX ???

nyaste Plex har ju myPlex som är Plex egna "dyndns" aktiga lösning ...

Ursprungligen av gotfredsen:

behövs dyndns lösning längre för PLEX ???

nyaste Plex har ju myPlex som är Plex egna "dyndns" aktiga lösning ...

Precis, men "the Örjan" kanske ej kör 0.9.5.X ännu (då den Plex-serien fortfarande för vissa kan vara en gnutta mer ostabil), så vi får invänta svar helt enkelt

Hej. Till att börja med ska jag säga att problemet har blivit värre. Nu funkar inte Plex över internet över huvud taget. Bara över LAN på adress 10.0.1.2.
Ok. Here we go....

Plexversion 0.9.5.2
SeverOS, Lion
ClientOS, iOS5 (iPad)

Inloggad på myPlex på båda datorer, JA.
Server running on port 15417, JA. Dessutom anges korrekt extern IP-adress efter.
Portforward inställt i Apple Basestation, JA. (fast det ska ju inte behövas) Har provat att både ha portforward på och av.
DynDNS funkar med andra appar, JA. Fast det är underordnat just nu. Jag matar ju in IP manuellt på iPad.
Man MÅSTE ju ange en server! Även om man är inloggad på myPlex, så det kommer man ju inte ifrån.
myPlex löser alltså inte problemet med dynamiska IP adresser.
afp funkar över DynDNS, JA.
vnc funkar över DynDNS, JA.
Plex funkar, NEJ.

Ja, så ser (tyvärr) en del av min vardag ut...:'(

Tur att man inte har värre problem...:p

Ursprungligen av the örjan:

Hej. Till att börja med ska jag säga att problemet har blivit värre. Nu funkar inte Plex över internet över huvud taget. Bara över LAN på adress 10.0.1.2.
Ok. Here we go....

Plexversion 0.9.5.2
SeverOS, Lion
ClientOS, iOS5 (iPad)

Inloggad på myPlex på båda datorer, JA.
Server running on port 15417, JA. Dessutom anges korrekt extern IP-adress efter.
Portforward inställt i Apple Basestation, JA. (fast det ska ju inte behövas) Har provat att både ha portforward på och av.
DynDNS funkar med andra appar, JA. Fast det är underordnat just nu. Jag matar ju in IP manuellt på iPad.
Man MÅSTE ju ange en server! Även om man är inloggad på myPlex, så det kommer man ju inte ifrån.
myPlex löser alltså inte problemet med dynamiska IP adresser.
afp funkar över DynDNS, JA.
vnc funkar över DynDNS, JA.
Plex funkar, NEJ.

Ja, så ser (tyvärr) en del av min vardag ut...:'(

Tur att man inte har värre problem...:p

Ah, nu förstår jag
Nej, myPlex är smartare än så. Enklast är nog om du börjar från början igen. Alltså ta bort Plex från din iOS-enhet, och ladda hem den på nytt.
Starta sedan appen på iOSenheten och det första du ska se är "Logga in på myPlex". Logga in där och nu ska du se alla PMS:er som är förknippade med ditt myPlex-konto. Välj rätt PMS i listan och välj sedan "Bläddra" nere till vänster. Klart. Du ska inte behöva tjollra på med IPnummer eller DynDNS. Det löser myPlex automatiskt.

Typiskt... Men det låter ju bra.
Problem med PMS har jag inte haft sedan jag började äta P-Piller. Men det är en annan tråd. Vet inte varför du tar upp det här...

Nu är mitt största problem Bredbandsbolaget! Dom har sumpat mitt internet och jag kan inte räkna med något förrän måndag.
Dom är det klantigaste IT-företag jag har stött på! Flera samtal till support varje månad!

Så jag hör av mej på måndag. Tack så länge.

P.S. Lägger till verbet "tjollra på" i min nyordlista.

1
Bevaka tråden