Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HiDPI har dykt upp

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-10 19:59

Efter Lion 10.7.3-uppdateringen har jag plötsligt fått två HiDPI-upplösningar att välja mellan.

Är det jag som håller på att bli galen eller är inte detta bara rykten än så länge? Åtminstone enligt denna artikel på TUAW som skrevs för bara tre dagar sedan: OS X 10.7.3 includes new high-res pointer icons, rampant speculation ensues | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

Dessa bilder är tagna i faktisk upplösning 1920x1080, men med "960x540 (HiDPI)" valt i Systeminställningar. Alla element i det inbyggda gränssnittet (verktygsfält, text, etc) är i exakt fyrdubbel upplösning medan alla bilder är pixliga. Det motsvarar alltså precis den övergång som gjordes till retina-skärmar i iPhone.

Trevligt. Bådar gott inför framtiden. Som är rätt snart

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-11 09:58

Jag inte det valet på min nästan nya iMac i7. Men jag kan få löjligt stora musmarkörer i full upplösning om jag ändrar via Hjälpmedel.

Har du inkopplat en TV? Står ju NTSC där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-12 01:40
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Har du inkopplat en TV? Står ju NTSC där.

Ja, har endast en TV inkopplad till denna dator.

Har länge önskat denna funktion, för att man enklare ska kunna använda TV:n som skärm till allt möjligt utan att behöva zooma eller sänka upplösningen. Det som nu finns är dock alldeles för stort, samt att det mesta ännu bara blir pixligt. T.ex. blir Plex det helt och hållet. Men så var det å andra sidan också för de flesta tredjepartsprogram när iPhone 4 var ny.

Förmodligen den enda saken som kan få mig att uppgradera i förtid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-11 16:17

Vore onekligen häftigt med 24-27" skärmar på 3840*2120 uppåt 5120*2880. Jävlar vilka GPU:er man måste köra med dock! Eller så får man kanske nöja sig med lägre upplösning i spel och övrig GPU-processering. Jag kan dock tänka mig generellt GUI-arbete blir avsevärt mycket mer krävande vid de upplösningarna också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-12 21:21

Det här och SSD är det som jag tycker är mest spännande och det som kommer att få mig att eventuellt att byta dator innan min Santa Rosa går sönder.

1
Bevaka tråden