Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac driftstopp idag fredag 10:e Februari 14.00-16.00

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi planerar att uppdatera 99mac med det senaste ramverket och uppdaterad mobilversion idag klockan 14.00. Vi räknar med att vara klara 16.00 och sen kommer jag sammanfatta vad vi fixat.

Jag har läst igenom feedback-trådarna och det finns verkligen en hel del att fixa

Vi ses på andra sidan!

Twitterkanal el liknande?

Hoppas allt går bra.

Kan ni inte lägga upp en Bambuser eller nåt så man kan få se svampmolnet?

Testar skriva inlägg på uppdaterade 99mac

Alltid grejer som strular när man uppdaterar

Vi håller på att fixa mobilsidorna som fungerade fint i testmiljön men som ger vita sidor live. Borde vara fixat snart.

Jag har 22 olästa bevakade trådar säger en röd prick uppe till höger (där meddelande låg förr) - heter Nytt nu. Men...jag har bevakning avstängt i settings :-). Jag pratar om Safari på Mac alltså.

Den där röda grejen med olästa bevakade trådar buggar. Jag hade en oläst bevakad tråd när jag tryckte på "Markera hela forumet som läst" (en funktion jag för övrigt börjat använda igen för första gången på minst ett år). Nu ligger den röda ettan kvar där uppe ändå och går man in på den så står det bara att jag inte har några olästa bevakade trådar...

EDIT: Nu helt plötsligt är den borta, bara så där... Trots att jag testade att ladda om sidan och gå in på andra sidor o s v så låg ettan kvar där uppe. Men nu försvann den.

Det är alltså tomt om du klickar på bevakningar?

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag har 22 olästa bevakade trådar säger en röd prick uppe till höger (där meddelande låg förr) - heter Nytt nu. Men...jag har bevakning avstängt i settings :-). Jag pratar om Safari på Mac alltså.

Nej - det är fullproppat. men jag har satt inställning i kontoinställningar på att jag inte bevakar något alls. Det gör ju inget - jag kan betrakta röda pricken som en...tja..dekoration :-).

Ursprungligen av Björnström:

Det är alltså tomt om du klickar på bevakningar?

Då fungerar det alltså.

Du bevakar inte några nya trådar. Men dom du redan bevakade finns kvar och om någon skriver i dom så får du en notis.

Du kan även avbevaka trådarna för att slippa pluppen

Ursprungligen av Zimmerman:

Nej - det är fullproppat. men jag har satt inställning i kontoinställningar på att jag inte bevakar något alls. Det gör ju inget - jag kan betrakta röda pricken som en...tja..dekoration :-).

Aha...ok. Gracias.

Ursprungligen av Björnström:

Då fungerar det alltså.

Du bevakar inte några nya trådar. Men dom du redan bevakade finns kvar och om någon skriver i dom så får du en notis.

Du kan även avbevaka trådarna för att slippa pluppen

Jag blir inte av med den röda pluppen. Det står att jag har 1 bevakad tråd med nya inlägg - denna tråden. Det står att nyaste inlägget är skrivet av Zimmerman kl. 20.13 men när jag klickar på pilen kommer jag till trådens första inlägg och det sista inlägget jag ser i tråden är Björnströms ovan från kl. 20.06.

Edit: Efter att jag skrivit detta inlägg dyker Zimmermans inlägg upp. Men den röda pluppen ligger kvar med en 1:a i.
Och nu, en minut senare medan jag skriver detta försvinner så den röda pluppen.

Pluppen™ är inte så snabb alltid.

Nu e allt fint å gött för mig igen...rent å fint...inget som stör mitt känsliga Asbergerpsyke...

  • Medlem
  • 2012-02-10 22:23

Tog bort samtliga bevakade trådar. Trots det står det att jag har 18 olästa bevakade trådar?

Edit: Efter en utloggning löste sig allt.

Som sagt - bli inte desperata av Pluppen™ som verkar vara lite långsammare än t ex Facebook notifieringen. Jag tycker vi kan säga att Pluppen softar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-10 22:31

Min plupp är kvar grrrrrrrrrrr. Har rensat bevakade trådar och loggat ut men fortfarande 17 Nytt RÖD PLUPP.. Jag som inte ens gillar plopp.

Nu är det löst

  • Medlem
  • 2012-02-10 22:51

Hur gör man för att få bort Pluppen helt så att diskussionerna inte är bevakade?

Ursprungligen av Dalle:

Hur gör man för att få bort Pluppen helt så att diskussionerna inte är bevakade?

Om du menar "hur slutar man bevaka nya trådar":
http://www.99.se/installningar/
(välj förinställt bevakningsläge för nya diskussioner -> bevaka ej)

Om du menar "hur tar jag bort befintliga bevakningar":
http://www.99.se/bevaka/
(ta bort bevakningen på gamla trådar)

Idén med pluppen™ är att du ska ha en chans att se om något händer i en tråd där du skrivit.

  • Medlem
  • 2012-02-14 06:20
Ursprungligen av Björnström:

Om du menar "hur slutar man bevaka nya trådar":
http://www.99.se/installningar/
(välj förinställt bevakningsläge för nya diskussioner -> bevaka ej)

En fråga till Björnström:

Jag följde din länk och ställde in så att det inte ska visas när nya uppdateringar i trådarna tillkommer. Men lik förbaskat har jag en boll med en "fyra" lysande hela tiden. Har även provat att logga ut ett X antal gånger. Inget funkar, hur går jag till väga nu?

Ursprungligen av Dalle:

..ställde in så att det inte ska visas när nya uppdateringar i trådarna tillkommer...

Inställningen gäller ju bara att dui fortsättningen inte får automatisk bevakning på alla trådar du skriver i.

Men de trådar som du redan har bevakning på - de påverkas ju inte av den inställningen - de ligger ju kvar i din bevakningslista. Där måste du avsluta bevakningen manuellt.

Senast redigerat 2012-02-14 10:00

Spännande att ingen fortfarande upptäckt att vi bytt bakgrundsfärg på sajten. Det är jättestor skillnad

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-10 23:06

hahahaha nu när du nämner det så, men ärligt jag är lite färgblind har kvinnor sagt så jag måste vara förlåten

Förr fanns möjligheten att välja vilka forumdelar man vill se i t.ex Dagens inlägg.

Men jag hittar inte den inställningen. När försvann den möjligheten?

Som moderator ville man naturligtvis se alla forumdelarna, för att kunna hitta dåliga rubriker och felplacerade trådar. Men nu hade det varit skönt att kunna välja bort en del forumdelar som jag inte alls är intresserad av.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-12 10:35

Jag har fortfarande den där "pluppen" uppe i högerhörnet som normalt visar att man har olästa PM/gillade inlägg men som nu visa på olästa bevakade trådar.

Jag har inga olästa bevakade trådar men ändå står den där, jag har tömt cache men likväl står det kvar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-12 10:59

Nu, hux flux, så är meddelandet borta utan att jag har gjort något...är det Sheriffen eller Adrian som varit i farten?

Ursprungligen av zinned:

Nu, hux flux, så är meddelandet borta utan att jag har gjort något...är det Sheriffen eller Adrian som varit i farten?

Nej, den är bara jätteseg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-12 11:25
Ursprungligen av Capeman:

Nej, den är bara jätteseg.

Nja, det har ju varit så i två dagar...är det att räkna som segt?

Ursprungligen av zinned:

Nja, det har ju varit så i två dagar...är det att räkna som segt?

Det är väl jättesegt...?

Kan man inte slippa ha den där röda pluppen och ändå ha sina bevakningar? Jag har ju fem bevakade trådar med inlägg, bara att klicka på "bevakningar" för att se dem? Rött får mig att tro att det är något meddelande/viktigt som ligger o ber om min uppmärksamhet. En bevakad tråd vill jag ju inte av-bevaka för då hittar jag ju inte tillbaka till den lika lätt, det är som mina bokmärken ju.

Kan ni inte göra den grejen optional? Eller vill ni promota folk att bara kolla bevakade trådar hela tiden?

Lite putt, Whitney är borta..

Bevaka tråden