Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Streama trådlöst till tv

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan har precis kommit in i Apple djungeln, Jag har köpt en iPad och en iMac och nu vill jag kunna streama film från macen till tvn trådlöst vad ska man köpa? Jag vill gärna få över hela skärmbilden till tvn, för jag tänkte styra allt via iPaden, är ju soft att ligga i sängen och styra allt Jag har kolalt lite på Apple tv men förstår inte hur man streamar riktigt, är det bara via iTunes? För det stödjer ju inte alla format så jag vill istortsett slå upp en film i typ vlc och så kommer bilden upp på tvn, är det någon som har någon idé? Får inte kosta hur mycket som helst men runt en tusenlapp är lagom. Kanske ska säga att jag täkte styra datorn med hjälp av teamviewer ifrån sängen.
/Robin

Du streamar från iPad/iPhone till ApppleTV, eller en Boxee Box (som stöder många fler format out-of-the-box och kräver inte iTunes).

Själv kör jag iPhone/iPad med Airplay till Boxee Box.

Finns en del trådar här på forumet har jag för mig som gäller att skicka just från Mac till ATV..

  • Medlem
  • 2012-02-10 08:24

Den här tog någon upp i en liknande tråd. Ser ju inte så tokigt ut!
McTiVia

Den där mctivia verkar ju skitbra bara att leta bra pris nu för den kostade lite

1
Bevaka tråden