Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för iPhonefodral med magnet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det säljs ett fodral på nätet "typ BookBook " men med en "flärp"så fodralet går att hålla stängt/låsa. Ingen dum ide' kan tyckas. Nu till problemet: Den låses med en magnet - där själva magneten är "insydd" i fodralet och motpolen i spännet. Bakom magneten finns facken för körkort och KREDITKORT. Magnetremsa finns fortfarande på många kort. Magneten i fodralet är stark/kraftig - remsan på kortet avmagnetiserat. Fort går det också. Hände mig med ett bensinkort- där ett nytt är på väg. Låsanordningen på fodralet - ingen smart ide' trots allt. Nu är jag tillbaka till originalet BookBook.:mad:

Ojdå vad tråkigt! Då antar att det här fodralet som Teknikmagasinet säljer också det? Om iZound Leather Wallet Executive iPhone 4 hos Teknikmagasinet.

Är det risk att korten kan bli avmagnetiserade av kopior utav BookBook? Det håller väl inte samma säkerhet som ett original?

Ursprungligen av Okänd användare:

Ojdå vad tråkigt! Då antar att det här fodralet som Teknikmagasinet säljer också det? Om iZound Leather Wallet Executive iPhone 4 hos Teknikmagasinet.

Är det risk att korten kan bli avmagnetiserade av kopior utav BookBook? Det håller väl inte samma säkerhet som ett original?

Jag skulle inte chansa med det fodralet i alla fall. Kanske någon ur personalen kan stoppa in ett eget kort, så får du/dom se vad som händer......... Kopior eller inte av BookBook tror jag inte är problemet. Originalet har ingen magnet, eftersom det inte finns något "lås" på den. Magneten på det fodralet jag syftar på, var så stark att man kunde fästa fodralet på kylskåpet - med telefonen i. Fick full kompensation av säljaren för allt mitt besvär. Det var snyggt i alla fall.

1
Bevaka tråden