Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

All Things D: iPad 3 i början av mars

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-02-09 15:27

Får se om det här blir året då jag äntligen får en ipad hem.

För den som tycker att Retina-skärm är en "meh"-nyheten: Du har fel. Jag tror det kommer göra stor skillnad.

Ursprungligen av Adrian B:

För den som tycker att Retina-skärm är en "meh"-nyheten: Du har fel. Jag tror det kommer göra stor skillnad.

Angående skärmen, New York Times har hört att den ska vara "truly amazing":

Citat:

An Apple employee said that the version of the new iPad that is being tested inside the company is “essentially the same size and shape as the iPad 2,” with an improved and “truly amazing” screen. The tablet will include a faster processor, said the employee, who did not want to be identified because Apple is not fond of leaks.

Lade till en uppdatering om att Jim Dalrymple på The Loop bekräftat detta rykte. Om "The Beard" säger det så är det så

2012 blir dyrt. Ny MacBook Pro alldeles nyss, sen måste man ju har iPad 3 och iPhone 5.

Hur lång tid dröjde det för iPad 2 att släppas i Sverige efter det att iPad-presentation skett?

Ursprungligen av ekepeke:

Hur lång tid dröjde det för iPad 2 att släppas i Sverige efter det att iPad-presentation skett?

Den släpptes två veckor efter USA.

undrar om man kan hoppas på en liten prisjustering av iPad2 när trean släpps. Hoppas kan man ju alltid. Som pmarriot säger ovan så kan 2012 bli lite dyrt, inte för att jag ska ha iPhone o Macbook men för att jag behöver en ny stereoförstärkare... *katching*

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

undrar om man kan hoppas på en liten prisjustering av iPad2 när trean släpps. Hoppas kan man ju alltid. Som pmarriot säger ovan så kan 2012 bli lite dyrt, inte för att jag ska ha iPhone o Macbook men för att jag behöver en ny stereoförstärkare... *katching*

Jag får väl vara förare vid bankrån eller ngt, det här året blir ju svindyrt.
Nya briller, bilen på service, ny iMac, ny kamera, nya objektiv, ny soffa..... tur det är pengar in med....

En 3:a får det bli. Är lite sur på Apple att min gamla iPad av första modellen har blivit seg som sirap och laggar sen iOS5. Det är inte som att jag nedgradera den direkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-10 11:00

Ja, skulle de komma i närheten av iPhone 4-skärmen på en iPad skulle den vara fantastisk som ebokläsare.

Citerar " andas " rakt av, I år blir det nog en ipad!

Efter 15:e Mars! Snälla. Annars måste jag bjuda William på stekmiddag på Griffin Steakhouse. Efter 15:e så bjuder han

Ursprungligen av Björnström:

Efter 15:e Mars! Snälla. Annars måste jag bjuda William på stekmiddag på Griffin Steakhouse. Efter 15:e så bjuder han

Herr Björnström, hur lyder ert vadslag?

En sak är när Apple lanserar iPad 3, en annan när den är tillgänglig för köp. Apple kan lansera iPad före 15 mars och börja sälja efter 15 mars. Har du formulerat vad rätt kan du faktiskt komma undan den dyra middagen!

Om ditt nuvanande vadslagning är otydlig bör du (om din motkanditat medger) förtydliga vadslagningen så att det framgår tydligt, t.ex. säljstart är efter 15 mars.

Senast redigerat 2012-02-11 21:15

Sorry Martin, lanseringen blir senast 7 mars enligt vad jag tror...

Heh, sen jag skrev ovanstående exploderade min twitterström med just den 7 mars som datum, men jag svär att jag hade tänkte ut det före dess iMore har pekat ut 7 mars och Jim Dalrymple bekräftat: iPad 3 Announcement on March 7th with Quad Core and 4G LTE? [Date Confirmed] - Mac Rumors

1
Bevaka tråden