Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri laddar inte fullt på min MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-28 10:14

Mitt batteri laddar sig inte fullt längre på min 10 månader gamla MacBook Pro 13''.
Nu mera laddar den bara till 95%. Detta gör mig jävligt förbannad och irriterad då livet för batteriet är det som jag tycker att Apple klarar sämst med sina datorer. Batteritiden är jättebra men datorn verkar inte klara av särskilt många cycles. Min förra dator hade också problem med batteriet och det slutade fungera efter 2 år. Tycker att datorn åtminstone borde klara sig upp till 3 år

Det där är en jäkla källa till frustration. Mitt eget batteri har också blivit snudd på obrukbart efter hälften så många cykler som Apple säger att den ska klara.

Men… om du inte redan gjort det så se till att kalibrera batteriet åtminstone varannan vecka.

Läs mer här:

Apple - Batteries - Notebooks

Apple Portables: Calibrating your computer's battery for best performance

Börjar bli lite orolig för mitt batteri...
Min 2 veckor gamla MBP 15" i5 laddar nu bara batteriet till 99% och har health 97%. Är detta inte lite väl illa efter två veckor? :-S

Hur illa hur snabbt måste det blir för att man ska kunna få batteriet utbytt?

Ursprungligen av Archangel:

Börjar bli lite orolig för mitt batteri...
Min 2 veckor gamla MBP 15" i5 laddar nu bara batteriet till 99% och har health 97%. Är detta inte lite väl illa efter två veckor? :-S

Hur illa hur snabbt måste det blir för att man ska kunna få batteriet utbytt?

Min är också 97 % health och laddar till 99 %. Men vad jag minns så skall den inte laddas till 100 % om du har i sladden hela tiden. Om du tar bort sladden i cirka 5 min och laddar igen så kommer den att laddas till 100 % så jag tror det är normalt.

Ursprungligen av Unbalanced:

Min är också 97 % health och laddar till 99 %. Men vad jag minns så skall den inte laddas till 100 % om du har i sladden hela tiden. Om du tar bort sladden i cirka 5 min och laddar igen så kommer den att laddas till 100 % så jag tror det är normalt.

That was news to me! Men bra info att veta, tack.
Körde en kalibrering av batteriet (en till, har redan gjort det två gånger) och nu är health uppe i 99%... Så kanske bara lugna ned sig och njuta.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-05-04 09:52

Efter 8 månader och 80 cycles är jag nere på 86% load på mitt batteri. (Den laddar till 100% men coconut visar battery capacity på 86%)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-04 10:08

Hittar ingen källa just nu men brukar inte batteriet ladda ur lite för att "motionera" sig själv?
Den laddar sakta ur tom. 95% för att sedan ladda till 100% igen

Ursprungligen av joakimo:

Hittar ingen källa just nu men brukar inte batteriet ladda ur lite för att "motionera" sig själv?
Den laddar sakta ur tom. 95% för att sedan ladda till 100% igen

På dom gamla PB så gjorde den så. Men har inte sett något sådant på min MBP 13", men kan ju vara så att jag bara inte sett det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-04 18:24
Ursprungligen av poseidon84:

På dom gamla PB så gjorde den så. Men har inte sett något sådant på min MBP 13", men kan ju vara så att jag bara inte sett det.

Min MBP 13" från i höstas beter sig så iaf.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-04 21:56

Min MBP 13" som är bra precis en vecka gammal har health 97%, men laddar till 100%. Jag har kalibrerat det en gång. Jag vet inte om den hade 100% health från början, men vad innebär egentligen det värdet? Hur kan det vara 97% efter bara en vecka?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-04 13:57

@kainen

Är det en MBP du har?

Min har gått 120 cycles på, enligt coconut, 10 månader och jag har 100% kapacitet kvar. Den laddar också till 100% här.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-05-04 14:50

Jepp MBP 13"

Fel på batteriet

Snabb fråga!
Alltså fått min nya Macbook Air 11" split ny, men den ladddas bara till 95% .. är de något fel eller? ..

Det kan vara fullt normalt. Men om den ALDRIG laddas över 95% kan det vara något fel. Ibland när jag startar min MacBook Pro så visar den något mellan 95 och 100 %.

Här är en annan tråd i ämnet:
http://www.99.se/macbook-pro/277213-batteri-laddar-fullt-pa-min-macbook-pro.html

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-09 14:12
1
Bevaka tråden