Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta minne i imac - få ut de nuvarande.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iMac, köpt i okt 2011, en mid 2011. Har köpt 4*4GB minne för att få den att orka. Har läst instruktionerna på apples sida ch tyckte att det såg lätt ut. Men, när jag har öppnat minnesluckan och viker ut plastfliken och drar i den så händer ingenting. Man ska dra försiktigt och jag har dragit en del och inget händer. Det ser ut som att den fliken sitter fast i nedre delen av minnesplatsen (om man ser datorn liggandes på skärmen är det nertill) medan minnena sitter mer upptill i platsen. Hur ska jag göra för att få ut de gamla minnena???

Jag har försökt leta men hittar inga inlägg som handlar om samma sak.

Kollat den här på ifixit ?

Installing iMac Intel 27" Mid 2011 RAM - iFixit

Gissar den säger samma sak.

Du skall dra rätt hårt, akta dig så inte macen kasar med om du lagt den uppochner på ngt.

Förr var det vanligt med snäppfästen i ändarna av minneskretsarna, i själva hållaren, men det verkar inte vara så numera.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-02-08 22:34

Och var beredd att fånga minnet, det kan flyga ut med fart!

Tack för hjälpen, jag tog i lite mer och då gick det bra. Att "dra försiktigt" som det stod i apples instruktioner var kanske en underdrift....

"Dra försiktigt" är ett högst relativt begrepp. Som vissa av mina kunder som menar att "en liten skiftnyckel" är en som är kortare än 70 cm.

Skönt du fick löst det - själv dessutom, måste kännas gött.

1
Bevaka tråden