Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hoverbar förvandlar iPad till ett komplement till iMac eller skärm

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste just detta på TUAW. Twelve South som är kända för en hel del tidigare coola tillbehör för allt från vårt favvoföretag släpper nu något de kallar för Hoverbar. Det handlar om en flexibel arm som fästs i iMac'ens eller Apple skärmens fot eller i ngt annat för den delen. I andra änden fäster man sin iPad.

Armen i vilken iPaden sitter fast är flyttbar o går lika väl att fästa i bordskanter som köksluckor, vilket gör att man kan ha iPad'en väl tillgänglig utan att den är ivägen på arbetssytan.

Läs mer här på TUAW: Twelve South HoverBar a unique way to marry iPad and iMac | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

Videon funkar inte på Tuaw men den finns även hos Twelve South tillsammans med en del insprirerande bilder: HoverBar for iPad - HoverBar for iPad - Twelve South

Det är såna här tillbehör som får mig än mer sugen på Apples prylar. iPad-suget växer

Underbart!
Nu måste man bara skaffa sig en iPad då!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-02-08 14:47

Såg den där och skulle gärna köpa en...synd bara att frakten kostar alldeles hutlöst för mycket...:(

Oj vad snyggt! Den där vill man ha fast man inte ens har en iMac eller någon nytta av det

Eftersom det finns andra TS prylar på Applestore så kan man ju hoppas att även denna hamnar där så småningom

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-08 16:23

Lite jobbigt dock om man har SmartCover samt önskan att ofta ta iPad'en till soffan

Ursprungligen av zinned:

Lite jobbigt dock om man har SmartCover samt önskan att ofta ta iPad'en till soffan

återstår att se hur jobbigt det kan vara, 99 kanske får göra nåt test framöver när den går att köpa från Applestore

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-08 16:52

Ja, jag väntar tills dess.

Man kan likväl ha vilket ställ som helst bredvid sin dator och sedan köra Air Display

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-03-22 17:04

t.ex. sin smart cover eller vad man nu har idag. tror de flesta har en eller annan lösning på ställ redan. inte för att trycka ner hover bar, den är helt sjukt cool men sitter man med MBP så känns den överflödig

Ursprungligen av zinned:

Ja, jag väntar tills dess.

Man kan likväl ha vilket ställ som helst bredvid sin dator och sedan köra Air Display

Den finns på Macoteket nu. Kostar 895kr: Twelve South HoverBar för iPad 2 - Macoteket

  • Avstängd
  • 2012-05-31 09:43

Den kommer jag beställa idag... blir härligt coolt att ha den där... fast lite närmare mig då jag jobbar med Photoshop, och har deras app med verktygen på paddan, och ritbordet i knät

Beställd hos iPhonebutiken...

Senast redigerat 2012-05-31 11:19

väcker liv i denna tråden därför att jag plötsligt blev väldigt sugen igen på att köpa denna. iPad har jag ju o fn använder jag den som sekundär skärm mha AirDisplay. Vore trevligt att ha den hängande i ögonhöjd.

Såg att den sjunkit i pris, kostar 749kr på Apple Store nu. På Liontech tar de iofs 672 men då tillkommer ju en hundring i frakt

ska kolla med Grafit i stan om de kan ta hem den samt vad de kan tänkas ta för den...

  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-11 12:53

?Det går att hitta både ris och ros. Hållaren verkar inte hålla någon RAM-mount kvalite' (http://www.rammount.com/newproducts/appleipadmounts/tabid/2614/default.aspx#/) enligt Daniels inlägg.

http://www.macworld.com.au/reviews/twelvesouth-hoverbar-56796/#.UjBIocsaySM
Kopierat från länken ovan:
I’m on my second, and regretfully my last, Hoverbar. I love the concept and think it could have been well worth the price, if it wasn’t for it’s weak link: the plastic ball joint assembly. It breaks very easily. The first one that broke I thought it must have been my error. When the second one broke, ( both after only 2 months of not heavy use), I realizedo it had a major design flaw. Premium materials are used for every part except for the one that gets the most use, the ball joint screw cap made of Flimsy plastic. Over time it tends to start slipping, so you hand tighten the screw cap that holds the ball. Around the third time I had to tighten the ball join, when I went to tilt my iPad it snapped allowing my Ipad to fall to the floor shattering the the glass. So much for security. No Allen wrench in the world could have prevented the ball joint failure.
After repairing my iPad, plus the cost of 2 Hoverbars I felt cheated.
It could have been a great product well worth it’s price if they didnt cut corners by using cheap plastic on the ball joint.
P.S. it has no warranty.
Stay away or be prepared to PAY!
Daniel

inväntar fn mina MagBak. Iofs ett helt annat fäste men ändock billigare o kanske ngt mer användbart i köket...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-11 23:58
Ursprungligen av Mymac4ever:

inväntar fn mina MagBak. Iofs ett helt annat fäste men ändock billigare o kanske ngt mer användbart i köket...

Samma här

1
Bevaka tråden