Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EFI firmware som ger Internet recovery till fler maccar släppta 2010

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-08 11:22

Finns massor med trådar om detta men tänkte skapa en ny notis så folk inte missar detta.
Macbook Air, iMac, Macbook Pro släppta 2010.

Fint av Apple. Tänk om de kunde släppa till åtminstone alla 64-bitars.

Lite oförståeligt men det är säkert bara jag..

Är det detta du menar? EFI Firmware Update brings Lion Internet Recovery to 2010-model Macs | TUAW - The Unofficial Apple Weblog
(som kommit till många Macar redan).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-08 12:28

Någon som har koll på om det finns några tekniska begränsningar som gör att de inte kan släppa Internet Recovery till tidigare versioner av ex. Macbook Pro? Min modell från 2009 vill gärna ha den funktionen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-08 16:08
Ursprungligen av joakimo:

Någon som har koll på om det finns några tekniska begränsningar som gör att de inte kan släppa Internet Recovery till tidigare versioner av ex. Macbook Pro? Min modell från 2009 vill gärna ha den funktionen.

Jag gissar att det inte finns några tekniska begränsningar. I alla fall inte på alla datorer som kan använda sig av en 64bit-kernel. Har för mig att de datorerna har något i hårdvaran som krävs. Men som sagt, kan inte backa upp detta med artikel eller mer fakta.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-08 16:50

Apple har släppt denna funktion till äldre datorer allt eftersom. Hoppas att de fortsätter med det!

1
Bevaka tråden