Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule problem: "Enheten hittades inte"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Jag har letat på forumet men inte hittat nån lösning på mitt problem. Min TC försvinner ur nätverket och man måste återställa och installera om TC sen funkar det ett tag igen.
    I Air port verktyget står det

    Enheten hittades inte.
    Lennarts time capsule var tidigare en del av ditt nätverk. Kontrollera att den fortfarande är inom räckvidd och ansluten till en strömkälla. Klicka på glöm om du vill ta bort basstationen från nätverket.

    Vad ska man göra?

Har du senaste mjukvara i den?
Vilken setup har du för nätverket?
Är det den enda Airport enheten i nätverket?

Jag har uppdaterat den om det är det du menar. Jag har en dovado 3g router och time capsule + extern hdd inkopplad till TC.
Idag verkar det funka bra. igår blåste det ute kan det vara väderbaserat?

Notera att jag bor på landet så tyvärr finns inget annat alternativ än 3G mobilt bredband. kasst men vad ska man göra? Vägrar skaffa adsl. då måste man fixa ett vanligt tele abonnemang och det känns onödigt.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-07 12:31
Ursprungligen av chargerhell:

Notera att jag bor på landet så tyvärr finns inget annat alternativ än 3G mobilt bredband. kasst men vad ska man göra? Vägrar skaffa adsl. då måste man fixa ett vanligt tele abonnemang och det känns onödigt.

Det skall inte behövas. Men däremot kan du få betala en avgift för hyran av själva tråden. Så gör jag i dagsläget, har ADSL, men inget teleabb utan betalar en avgift för tråden så att säga.

Oki det visste jag inte. Förut var det så iallafall. Därför lät jag bli.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-07 13:29

Det måste varit mååånga år sedan!

Jag har iaf inte varit tvungen de senaste 6-7 åren, troligtvis sträcker det sig längre tillbaka än så

Hur som helst något förslag vad det kan vara för fel?

Usch tror jag blivit gammal. känns ju inte så länge sedan. haha

1
Bevaka tråden