Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ropa efter användare i konversation

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick en liten ide som jag skulle vilja lägga fram som förslag ..

Det finns säkert ett bättre namn för detta men det vore om man kunde ropa på en användare i en forum konversation ..

Det finns säkert ett bättre namn än ropa men jag kallar det det i allla fall ..

Att ropa på en användare skulle kunna se ut så här ..

Citat:

Är det bara jag som tycker att "Gilla" funktionen här på 99.se är mer av en "kred" knapp där en person med många "Gilla" = Hög trovärdighet ... lite likt hur det fungerar på stackoverflow.com där man kan bedöma folks svar med + eller -

Någon som på 99.se har många "Gilla" är någon som både är aktiv och har kommit med många vettiga svar ...

Eller vad säger du #Björnström ?

iom # tagen så ropar jag på Björnström och likt hur han blir notifierad om någon Gillar hans inlägg så blir han även notifierad att någon "roppat" på honom för att dom önskar att han skall delta i diskussionen ..

Inte så tokig idé tycker, det blir samma sak som "mentions" på Twitter med andra ord (vad ska man översätta det till? "Omnämnanden?"). Då skulle man också kunna ha en separat sida där man listar alla gången man blivit ropad på/omnämnd.

Om det däremot är tekniskt genomförbart i vB eller hur mycket jobb det skulle vara har jag ingen koll på.

varför inte bara kalla det "rop" ? Eller "lockrop" kanske

Att någon skulle vara "omnämnd" säger mig något helt annat. För mig handlar det om att man pratar om någon o inte om att man bjuder in dem till en diskussion

Döp det till skandera.

Ursprungligen av illerG:

Döp det till skandera.

Det är iofs inte min idé till funktion men det känns som att det också är fel ord. Om man "skanderar" så ropar man ut något som man vill att alla ska höra - liksom att ställa sig på en bänk mitt på ett torg o ropa ut ett budskap

"Ropa på" är väll ett bra namn på funktionen

under uppdateringar högst upp på skärmen så ser man precis som när någon Gillat ens inlägg att när någon ropat på en så är det en ny updpatering .. Klickar jag på uppdateringar högst upp på 99.se så ser jag .. t.ex "2 personer har ropat på dig"

Klickar jag sedan på "2 personer har ropat på dig" så ser jag en lista på alla som har ropat på mig och vilka inlägg /trådar det gäller ... precis som det fungerar med "Gilla" funktionen ... fast tvärtom då Gilla kräver att jag har skrivit ett inlägg och någon annan gillar det ... med Ropa på så är det någon annan som skrivit ett inlägg och sedan ropar på mig ...

Vad händer om någon skanderar #björnström till exempel? Då får jag en notis längst upp?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-06 14:17

I twitter-termer hade det väl varit @björnström men annars är det vlä så det bör fungera

Jag tycker det låter som en ypperlig funktion. Hur hittar vi en utvecklare som kan/vill bygga detta? Ge mig en offert och en leveranstid så kör vi

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-06 21:39

åkalla, påkalla, skrika, gasta, skräna, gapa, tjoa, kalla, anropa, fordra, hojta, väsnas, skråla, tjuta, vråla , skria, ryta, råma, böla, bröla, skräna, yla, gorma, gallskrika.

Finns ju många namn man kan på det här Beror väll mycket på hur seriöst det ska låta

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-06 22:16

Parningsrop???

  • Medlem
  • 2012-02-06 22:57

Det är lite som "poke", väl?
Nämna
beröra
anropa
pinga

Lysande idé!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-07 00:03

Påkalla tycker jag låter lagom mycket.

Tycker "anropa" är ett ypperligt namn på en sådan funktion.

Ni som känner duktiga PHP utvecklare. Ryck den personen i örat!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-07 11:32

Varför inte "Pocka"?

Man vill ju pocka på någons uppmärksamhet

1
Bevaka tråden